در نشست مطبوعاتی هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی عنوان شد

تقدیر از فیلمساز برجسته جهان اسلام/ 4خرداد آغاز به کار اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی

هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیو‌ن‌های اسلامی 4 تا 7 خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، نشست هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون اسلامی، چهارمین نمایشگاه فنی و تجهیزات رسانه‌ای و پنجمین بازار فیلم اسلامی با حضور "ابراهیم علی‌برزی" دبیر این جشنواره، حجت الاسلام و المسلمین "علی کریمیان" رییس اتحادیه، "محمدعلی انوشه" دبیر بازار فیلم اسلامی؛ در ورک شاپ دانشکده صدا و سیما برگزارشد.
 
در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان رییس هفتمین اجلاس رادیو تلویزیون‌ اسلامی گفت: از همکاران ما در اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در جنگ هشت روزه غزه عده‌ای به شهادت رسیدند. همزمان با بعثت حضرت محمد (ص) اتحادیه رادیو تلویزیو‌ن‌های اسلامی، هفتمین مجمع عمومی خود را برگزار می‌کند که شعار امسال ما "رسانه‌های بیداری، مقاومت اسلامی و رویایی با فتنه مذهبی" است.
 
بنابراین گزارش، هفتمین اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از 4 تا 7 خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
 
در ادامه این نشست کریمیان با اشاره به مناسبت‌های در پیش رو اظهار داشت: سه روز برنامه پیاپی خواهیم داشت که روز سوم خرداد با مناسبت آزادی خرمشهر و به نام مقاومت ملت عزیز و مقاوم اسلامی برگزار خواهد شد و روز چهارم همزمان با فرار نیروهای اشغالگر اسرائیلی از جنوب لبنان و با نام مقاومت و در روز ششم که مصادف است با مبعث پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، اتحادیه رادیو تلویزیون اسلامی آغاز می‌گردد. لذا براساس اساسنامه و منشور اخلاقی اتحادیه در طی این چند روز برنامه‌های متنوعی را همزمان با این اجلاس برگزار می‌کنند.
 
رییس هفتمین اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی با اشاره به سه اقدام رسانه‌ای این اجلاس گفت: برگزاری بازار فیلم اسلامی برای عرضه محصولات پاک، جشنواره اتحاد با حضور اعضای داخلی و نیز رادیو تلویزیون‌های اسلامی در کنار چهارمین نمایشگاه فناوری رسانه در طی آن چند روز کار خود را آغاز می‌کنند.
 
وی افزود: در سه روزی که در خدمت مدیران شبکه‌ها هستیم با برنامه‌های با موضوع مباحث روز دنیا، فلسطین و مقاومت اسلامی در خدمت مهمانان خواهیم بود و از کارشناسان و علمای مختلف نیز برای حضور در این مراسم نیز دعوت می‌کنیم.
 
کریمیان تصریح کرد: در کنار بحث‌های خاص رسانه‌ای سند راهبردی رسانه‌های اسلامی را رونمایی می‌کنیم و رسانه‌های نوین به چگونگی بهره‌برداری از اهداف ما خواهند رسید.
 
بنابراین گزارش، روز سوم اجلاس، اعضای داخلی گزارشات خود را ارائه می‌دهند و اختتامیه جشنواره اتحاد با مبعث رسول اکرم (ص) مصادف خواهد شد.
 
*تقدیر از فیلمساز برتر جهان اسلامی
 
کریمیان تصریح کرد: در جشنواره اتحاد از یک فیلمساز برتر جهان اسلام تقدیر می‌شود که اصحاب رسانه با پوشش دادن این مراسم می‌توانند این جشن را یک رویداد بزرگ تاریخی به حساب آورند و امیدی را در تبیین امت اسلامی ایجاد کنند.
 
در ادامه این نشست محمدعلی انوشه دبیر بازار فیلم اسلامی با اشاره به پنجمین سال برگزاری آن گفت: در پنجمین بازار فیلم اسلامی 113 موسسه تولیدی و شبکه تلویزیونی از بیست کشور جهان حضور خواهند داشت. که به ترتیب از ایران، عراق، کویت، لبنان، مصر، بحرین، هلند، انگلستان، امارات، اردن، تاجیکستان، فلسطین، عربستان، پاکستان، سوریه، هند، ایتالیا، یمن و نیز از افغانستان آثار خود را به بازار اسلامی عرضه می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: شش شبکه تلویزیونی و 27 موسسه تولید برنامه از ایران، 53 شبکه تلویزیونی از کشورهای نام برده و 27 کمپانی از کشورهای اسلامی و پاک در بازار فیلم اسلامی امسال حضور خواهند داشت.
 
انوشه تصریح کرد: امسال بیش از 720 اثر تلویزیونی در بازار فیلم اسلامی عرضه خواهند شد و این بازار به عنوان یک بازار بین‌المللی برنامه‌هایی در قالب‌های مستند، فیلمسازی، کودک، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی آثار خود را ارائه می‌دهند.
 
در ادامه این نشست ابراهیم علی برزی دبیر جشنواره اتحاد گفت: در سالروز بعثت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) 520 اثر از شبکه‌های رادیویی تلویزیونی و نیز رسانه‌های تصویری را خواهیم داشت.
 
بنابراین گزارش، در بخش ویژه این اجلاس که اختصاص به فلسطین، سوریه و به فتنه مذهبی اختصاص داشته حدود 110 اثر از شبکه‌های مختلف تلویزیونی شاهد برنده شدن برنامه‌های خود خواهند بود. ما به دلیل تنوع ملیت شبکه‌های سعی کردیم از داوران با فرهنگهای مختلف آشنا شده و از آنها دعوت به قضاوت برای آثار پنجمین بازار فیلم اسلامی کنیم.
 
*اهمیت موضوع امنیت سیگنال رسانی
 
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه تدابیری برای موضوع امنیت سیگنال در نظر گرفته شده گفت: متاسفانه امروز  بسترهای موجود سیگنال رسانی اعم از ماهواره و اینترنت در اختیار قدرتهای بزرگ و استکباری جهانی است و ما در فضایی بازی می‌کنیم که در اختیار آنها است و امیدوار هستیم این نگرانی و داشتن یک محیط امن جزء دغدغه‌های مسئولان باشد. ما در منشور اخلاقی اتحادیه و شبکه‌های عضو تلاش می‌کنیم که فرهنگ، وحدت و الفت و نیز علاقه بین امت اسلامی گسترش پیدا کند.   
 
وی با اشاره به گسترش شبکه‌های شیعه و سنی افراطی تصریح کرد: این شبکه‌ها بر علیه شخصیت‌های برجسته مذاهب فعال هستند و اتاق فکرشان در اختیار مستکبران است. امیدواریم این نوع رسانه‌ها با تلاش امت اسلامی نابود شود.
 
*افتتاح شبکه خبری "اتحادنا"
 
حجت ‌الاسلام والمسلمین کریمیان با اشاره به افتتاح یک شبکه تلویزیونی اظهار داشت: شبکه خبری "اتحادنا" راه‌اندازی شده که آخرین اخبار را در خصوص هر کشور و در هر هفته در اختیار آنان قرار می‌دهد.
 
وی در پاسخ به این سوال که در یکی از شهرهای ایران شبکه‌های مذهبی افراطی وجود دارد، گفت: ما تکذیب می‌کنیم. هیچ شبکه افراطی در داخل ایران دفتر ندارد و شاید در یک خانه افرادی اقدام به این کار کنند که اگر مسئولان نظام متوجه شوند با آنها برخورد خواهند کرد ولی چنین شبکه‌هایی در چهارچوب سیاست‌های نظام تعریف نشده‌اند.
 
بنابراین گزارش، کریمیان اتحادیه رادیو تلویزیون‌ را یک اینجیو به حساب آورد و گفت که این انجیو نیاز به بودجه‌ای گسترده نداشته و خیلی معطوف به سیاست‌های دولت‌ها نیست.
 
*صندوق اتحادیه برای سرمایه گذاری اعضا فعال شد
 
در ادامه این گزارش برنامه‌های اسلامی و پاک در بازار فیلم اسلامی عرضه خواهند شد و صندوق اتحادیه برای سرمایه گذاری اعضا فعال شد.
 
در ادامه این نشست رییس اتحادیه رادیو تلویزیو‌ن‌های اسلامی مرکز اصلی رسانه‌های افراطی را در اروپا و آمریکا و در بعضی از کشورهای منطقه دانست و گفت: بیشتر به رسانه‌های افراطی در آمریکا و اروپا کار خود را آغاز کردند و اخبارهایی دروغ را منتشر می‌کنند. در برنامه‌های آینده ما شاهد حضور مسئولان فلسطینی در نشست‌های اعضای اتحادیه هستیم و در خصوص مباحث روز و مورد نیاز جهان اسلام به بحث و گفتگو خواهیم نشست.
 
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار