گرگان/

چایخانه‌های عرضه کننده قلیان در گنبدکاووس 130 میلیون ریال جریمه می شوند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس از جریمه 130میلیون ریالی چایخانه داران این شهرستان که اقدام به عرضه قلیان کنند، خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،، علی علیاری روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان باقدردانی از تلاش های انتظامی، دادگستری، صنعت و معدن و تجارت در پلمب چایخانه‌های غیرمجاز و نیز نظارت بر چایخانه داران مجاز در خصوص عدم عرضه قلیان، گفت: در اجرای این طرح که سبب پلمب 21 چایخانه غیرمجاز و کشف و ضبط 220 عدد قلیان شد، خوشحالی و رضایتمندی مردم گنبدکاووس را به همراه داشته است.

وی بابیان اینکه اعمال جریمه نقدی 130 میلیون ریالی بر اساس دستورالعمل و قوانین ابلاغی و توسط مراجع قضایی انجام می‌شود، افزود: مضرات استعمال قلیان بر سلامت افراد بویژه نسل جوان بیسار زیاد است و باید با اطلاع رسانی‌های لازم آنان را آگاه کرد.

علیاری با تاکید برضرورت نظارت و جلوگیری از استعمال قلیان در اماکن عمومی، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های این شهرستان، اضافه کرد: اطلاع رسانی‌های لازم توسط شهرداری درخصوص مضرات استعمال قلیان در این اماکن انجام و انتظامی نیز با هماهنگی مقام قضایی نسبت به جلوگیری از استعمال قلیان اقدام کند.

وی همچنین از اعمال سیاست‌های تشویقی به صاحبان چایخانه‌ها برای تغییر صنف خبر داد و تصریح کرد: اتاق اصناف تغییر صنف این افراد را رایگان انجام خواهد داد، ضمن اینکه از این پس صدور هرگونه مجوز جدید برای چایخانه ممنوع خواهد بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی در اجرای مصوبات این کارگروه، گزارشی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان ارائه کرد و گفت: اجرای این طرح ملی که از 15 اردیبهشت آغاز شده و دارای بسته های حمایتی مختلفی است، موجبات افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات درمانی با فرانشیز پایین را فراهم کرده است.

دکتر ‌حسن رحیم‌زاده، افزود: این طرح ملی هم اکنون در 3 بیمارستان ‌شهداء، طالقانی و مطهری‌ گنبدکاووس درحال اجرا‌ست و تمامی هزینه‌های بستری، جراحی و دارویی با فرانشیز 10 درصد انجام می‌شود، ضمن اینکه این فرانشیز برای دارندگان دفترچه خدمات درمانی روستایی 5 درصد است.

وی با بیان اینکه طرح ملی تحول نظام سلامت دارای بسته های مختلف حمایتی است که به مرور ابلاغ و اجرایی می‌شود، گفت: هم اکنون هزینه‌های زایمان طبیعی که در بیمارستان شهدا گنبدکاووس درحال انجام است، رایگان است.

دکتر رحیم زاده اضافه کرد: هرگونه شکایت شهروندان نسبت به طرح تحول نظام سلامت از طریق شماره تلفن 1590 و یا سامانه پیام کوتاه 30001590 قابل پیگیری است.

همچنین در این جلسه مقرر شد، برای بررسی مسائل بهداشتی مناطق حاشیه شهر گنبدکاووس بویژه در بحث دپوی زباله‌ها و احتمال شیوع بیماری‌های فصلی ناشی از آن، کمیته فرعی تشکیل و طرح پیشنهادی در این خصوص ارائه شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: گلستان ، قلیان ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.