سفیر سابق ایران در بحرین:

مردم عراق مستقیم‌تر در صحنه سیاسی مشارکت داشته باشند

سفیر سابق ایران در بحرین گفت: مردم عراق باید مستقیم‌تر در صحنه سیاسی این کشور مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ محمدفرازمند سفیر سابق ایران در بحرین با حضور در میزگرد سایت دیپلماسی ایرانی با موضوع عراق گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که می‌تواند با اعتماد به نفس در تحولات منطقه وارد شده و از مردم حمایت کند.
 
وی با بیان اینکه موضع ایران حمایت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در تمام کشورهای منطقه است، افزود: هنوز برخی قدرت‌های منطقه اعتقادی به این امر نداشته و از طریق حمایت از تروریسم و افراطی‌گری به دنبال تأمین منافع خود هستند.
 
سفیر سابق ایران در بحرین اظهار داشت: علی‌رغم تمام رقابت‌ها و جنگ در غرب عراق برگزاری انتخابات با حضور بیش از 12 میلیون نفر یک پیروزی برای ملت عراق به شمار می‌آید اما در عین حال این انتخابات دچار چالش‌های جدی است.
 
فرازمند تأکید کرد: انتخابات عراق تقویت‌ کننده طائفه‌گرایی در این کشور بود چرا که سه موزاییک بزرگ هویتی در عراق (شیعیان، اعراب، سنی و کردها) باعث شده است در قانون اساسی این کشور ترکیب سیاسی به گونه‌ای پیش بینی شود که تقویت کننده گسست‌های قومی و مذهبی باشد.  

فرازمند تأکید کرد: به طور قطع در کشور عراق در کوتاه مدت و میان مدت اکثریت سیاسی شکل نخواهد گرفت.  

سفیر سابق ایران در بحرین تصریح کرد: به نظر می‌رسد ائتلاف‌های پس از اتمام انتخابات مهم‌تر از خود انتخابات در عراق است و از این‌ رو شاهدیم که حق حاکمیت مردم عراق کاهش یافته است.
 
وی افزود: مردم عراق باید مستقیم‌تر در صحنه سیاسی این کشور مشارکت داشته باشند. 

فرازمند در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر جنگ طایفه‌ای در منطقه در اوج است و انعکاس این جنگ در عراق انتخابات را به صحنه رقابت طوائف مختلف تبدیل کرده است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: ملت ، عراق ، موزاییک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار