مسابقه ملی طراحی لرزه‌ای سازه‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

مسابقه ملی طراحی لرزه‌ای سازه ها برای اولین بار در ایران توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر 30 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، عماد شاهرودی، دبیر مسابقه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها در این خصوص گفت: این مسابقه به همت دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برای اولین بار در کشور انجام می‌شود. 
 
وی بیان داشت: تاکنون تنها دو کشور آمریکا و چین اقدام به برگزاری مسابقه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها کرده اند و در ایران نیز برگزاری این مسابقه برای نخستین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام می شود. 
 
دبیر مسابقه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها با بیان اینکه در این مسابقه تیم‌هایی از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند، افزود: در این مسابقه حدود 25 تیم شرکت می‌کنند. 
 
شاهرودی در خصوص روند برگزاری مسابقه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها گفت: تیم‌های شرکت کننده در این مسابقه باید مدل سازه‌ای در 20 طبقه را طراحی کرده و برای داوران ارسال کنند. 
 
وی در ادامه افزود: بعد از بررسی طرح‌های ارسالی توسط داوران مسابقه، تیم‌ها باید سازه‌های خود را با چوب بالسا طراحی کرده و بسازند. 
 
دبیر مسابقه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها خاطرنشان کرد: طرح های ارائه شده توسط تیم ها با درجه فركانس از كم به زياد به لرزه در آمده و سازه‌اي كه تحمل قدرت لرزه هاي بيشتري را داشته باشد و تغيير مكان سقف سازه از حد معيني بيشتر نباشد و همچنين از لحاظ معماري و زيبايي قابل قبول باشد، در نهايت به عنوان سازه برتر و طرح برتر شناخته می‌شود. 
 
شاهرودی با بیان اینکه ایران کشوری زلزله خیز است، افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران و زلزله خیز بودن کشور برگزاری مسابقه‌ای با عنوان طراحی لرزه‌ای سازه‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا این مسابقه بستری را فراهم می‌کند تا کشور در طراحی سازه‌های بلند مرتبه به دستاوردهای علمی و کاربردی دست یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار