زاهدان/

تداوم احیاء تالاب هامون

استاندار سيستان و بلوچستان در سفر به سیستان ضمن بازدید از مبادی ورودی رودخانه هیرمند، سد كوهك و همچنین تالاب هامون گفت: تالاب هامون بستر رشد و حیات مردم سیستان است و لذا باید با برنامه‌ریزی جامع از این بستر حمایت و جریان آب را به منظور تداوم امید مدیریت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان علي اوسط هاشمي پس از بازدید از دهانه آبگیر رودخانه مشترک هیرمند، نحوه انتقال آب به مزارع و دریاچه هامون با بیان اینکه تالاب هامون بستر رشد و حیات مردم سیستان است بر مدیریت جامع تالاب و آب جاری شده در این تالاب تاکید کرد.

علی اوسط هاشمی گفت: مردم سیستان سال‌ها است که در انتظار جاری شدن آب هستند و در حال حاضر که امید به آنها لبخند زده‌است و هامون بار دیگر جان گرفته باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت تداوم این امید پیش برود.

وی افزود: می بایست در تدوین برنامه مدیریتی تالاب هامون تمام مسائل اجتماعی، کشاورزی، مدیریت منابع آب و تنوع زیستی دیده شود و با توجه به اقلیم و موقعیت منطقه ای که تالاب در آن قرار دارد برنامه مدیریتی برای آن تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد: تالاب هامون بستر رشد و حیات مردم سیستان است و برای مدیریت آنها نیازمند برنامه ای جامع هستیم که در سطح حوضه آبریز برنامه ریزی شده باشد.

استاندار وضعیت کنونی تالاب هامون را به دلیل سرازیر شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها و برخی اقدامات انجام شده در این راستا توسط دولت را بسیار امیدوارکننده خواند و افزود: امیدواریم این وضعیت تا سال بارندگی آینده دوام داشته باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تداوم ، احیا ، تالاب هامون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.