کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج کلی انتخابات مجلس این کشور را تا چهل و هشت ساعت آینده اعلام خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق نتایج کلی انتخابات مجلس این کشور را تا چهل و هشت ساعت آینده اعلام خواهد کرد. 

سربست مصطفی رییس کمیساریای عالی انتخابات عراق در نشستی خبری در بغداد با اعلام این خبر گفت : تلاش خواهیم کرد تا یکشنبه شب نتایج کلی انتخابات را اعلام کنیم اما چنانچه نتوانسیم ، اکیدا دوشنبه شب این نتایج را اعلام خواهیم کرد. 

رییس کمیساریای عالی انتخابات عراق افزود : اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق با حضور نمایندگان گروه های سیاسی ، سازمان ملل و سفرای کشورهای مختلف خواهد بود. در همین راستا گاطع الزوبعی معاون رئیس کمیساریای انتخابات ، وجود شکایت های انتخاباتی را عامل تاخیر در اعلام نتایج دانست. 

وی گفت : تاکنون دو هزار و سی شکایت انتخاباتی به این کمیساریا رسیده است و کمیساریا امروز شنبه توانست به همه این شکایت های رسیدگی کند و این یکی از عوامل تاخیر در اعلام نتایج بوده است. 

کمیساریای انتخابات عراق همچنین از برخی گروه های سیاسی که پیشتر ، آنها را به تقلب متهم کرده بودند ، انتقاد کرد. مقداد الشریفی رئیس اداره انتخابات گفت : وجود بیش از هفتصد هزار ناظر وابسته به گروه های سیاسی و دو هزار ناظر بین المللی دلیل شفافیت فعالیت این کمیساریا است . 

این در حالی است که برخی مراکز نظرسنجی عراق از پیروزی فهرست دولت قانون به ریاست مالکی خبر دادند.  مرکز نظر سنجی اتجاهات عراق اعلام کرد : فهرست نوری مالکی با بیش از نود و شش کرسی در رده اول و جریان صدر با حدود  33 کرسی در رده دوم و فهرست المواطن به ریاست عمار حکیم با 28 کرسی در رده سوم قرار گرفته است.

 گفتنی است : نتایج انتخابات عراق ، تشکیل دولت اینده کشور را رقم خواهد زد. براساس قانون اساسی عراق ، نخست وزیر آینده با 163 کرسی میتواند حکومت آینده را تشکیل دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار