در نشست رسانه‌ای نمایش "هملت" مطرح شد

"آرش دادگر": هر اجرای "هملت" برای گروهم نبرد با گلادیاتور است/ بازیگر نقش "هملت": 32 کیلو وزن برای هملت کم کردم

گروه کوانتوم معتقد است که هر اجرای عمومی "هملت" برای ما نبرد با گلادیاتور است.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ، صبح امروز نشست رسانه ای نمایش هملت با حضور آرش دادگر، کارگردان ،‌امیر طباطبائی، بازیگر ، شبنم فرشاد جو، ساناز نجفی ، عمار آشوبی، بهروز کاظمی، حسام منظور در خانه هنرمندان برگزار شد.

"آرش دادگر" کارگردان نمایش در ابتدای این نشست عنوان کرد: گروه تئاتر کوانتوم بسیار خوشحال است که نمایش هملت را برای تماشاگران به اجرا در می‌آورد و خدا را سپاس می گویم که بعد از 4 سال کار برروی نمایشنامه و 5 ماه تمرین در فجر امسال نتیجه تلاشمان را گرفتیم.

وی ادامه داد: ما گروه کوانتوم معتقد است هر اجرای عمومی برای نمایش "هملت" جنگ با گلادیاتور است و از همه می خواهم که دیدن این اجراها را از دست ندهند.

دادگر نمایش نامه هملت را روابط جهان‌های پیدا و ناپیدا خواند و بیان کرد: ما در بازیخوانی این نمایشنامه تلاش کردیم تا روابط ناپیدا در هملت را هویدا کنیم و این امر با تمرین زیاد انجام شده است.

وی گفت: در هملت روابط سیال بین کاراکترها وجود دارد و سعی کردیم تا زمان 120 دقیقه نمایش طوری برای تماشاگر بگذرد که حتی یک بار هم مخاطب به ساعتش نگاه نکند و از دیدن کار خسته نشود.

دادگر در خصوص اجرای هملت در ایرانشهر بیان کرد: درابتدا پیشنهاد ما برای ا جرا سالن حافظ بود اما از ما خواستند تا در 15 شب 30  اجرا برویم به همین دلیل اجرا در تالار حافظ را قبول نکردم و در سالن اصلی تئاتر شهر هم نمی توانستم اجرا بروم چرا که با تماشاگر فاصله داشتیم. در نهایت سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر را انتخاب کردیم.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه نمایش هملت جایزه های بسیار از جشنواره امسال برد اما هیچ گونه حمایتی نشد و ما فقط گیشه را داریم.

دادگر خاطر نشان کرد: امیدوارم که آنقدر فروشمان خوب باشد که از خجالت 5 ماه تمرین و تلاش بازیگران و عوامل دربیایم.

امیر طباطبایی بازیگر نقش هملت نیز در ادامه نشست بیان کرد: نقش هملت بسیار برای من وسوسه انگیز بودوهمیشه آرزو داشتم دراین نقش بازی کنم که خوشبختانه این رویایم به حقیقت رسید.

وی ادامه داد: بازی در نقش هملت بسیار سخت بود و من برای این نقش 32 کیلو وزن کم کردم و به نظرم این هملت بسیار متفاوت است.

طباطبائی خاطر نشان کرد: اجرای ما از سه شنبه آغاز خواهد شدوسالن در اختیار ما است ومعتقدم دراین یک ماه اتفاق بزرگی خواهد افتاد چرا که زحمت بسیاری کشیدم.

گفتنی است، نمایش هملت به کارگردانی آرش دادگر از سه شنبه در تماشاخانه ایرانشهر به اجرا درخواهد آمد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار