تبریز/

تامین قطعات خودروسازی ایتالیا توسط تراکتورسازی تبریز

مدیرعامل تامین قطعات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: ماهانه هزار تن قطعات ریخته‌گری از تراکتورسازی ایران به ایتالیا برای استفاده شرکت‌های خودروسازی صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی‌آذر در جمع رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور اظهار کرد: این قطعات که اکثرا قطعات داکتیل خاکستری و چدنی را شامل می‌شود به شرکت‌های خودروسازی ایتالیایی صادر می‌شود.

وی افزود: این حجم صادرات در کنار صادرات سایر تولیدات گروه تراکتورسازان از جمله محصول تراکتور به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، آمریکای لاتین، کشورهای عربی و خاورمیانه سالانه ارزآوری قابل توجهی را عاید کشور می‌کند.

وی با اشاره به چهار خط فینال تولید تراکتور این مجموعه گفت: این خطوط که دو خط در تبریز و دو خط در کردستان و ارومیه مستقر هستند در کنار دانش فنی بالای، مجموعه‌ای را به وجود آورده که نزدیک به 30 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در آن صورت گرفته که متعلق به کل ایران است.

نجفی‌آذر ضمن تاکید بر تبدیل تحریم‌ها به فرصت به معنی واقعی در این گروه گفت: تراکتورسازی ایران قبل از تحریم تا 75 درصد خودکفا بود که بعد از اعمال تحریم‌ها و به برکت دانش فنی، پرسنل و مدیریت توانست 25 درصد باقی مانده را به کمترین میزان تقلیل دهد و اکنون به جرأت می‌توان گفت تراکتورسازی یکی از خودکفاترین مجموعه‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود.

این فعال حوزه صنعت، گریزی به تحریم کشورهای ترکیه، آلمان،‌ انگلیس و ... در آن دوران زد و گفت: با عدم فروش اکسل تراکتور و نتیجه دادن تلاش مهندسان تراکتورسازی برای طراحی و تولید 100درصد آن سالانه از خروج 16 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد و این در سایه تبدیل تحریم به فرصت به همت ایران و ایرانیان در تراکتورسازی بود.

وی تلاش اخیر دولت برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و همراهی تراکتورسازی ایران برای تحقق این مهم را نیز یادآور شد و گفت: تراکتورسازی در مرحله اول متعهد شده تا 10 هزار دستگاه از تراکتورهای مورد نیاز کشاورزان برای تحقق مرحله به مرحله ضریب مکانیزاسیون را تامین کند.

نجفی‌آذر نقش رایزنان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف را پررنگ و تاثیرگذار در حوزه‌های اقتصاد، صادرات و تامین نیاز داخلی دانست و خواستار همکاری بیشتر برای حضور در بازار تمام کشورها شد.

رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای نظیر ارمنستان، هند، لبنان، باکو، عراق، افغانستان، الجزایر، ونزوئلا، چین و ... دیروز ضمن بازدید و نشست با مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آمادگی برای همکاری با این گروه برای حضور بهتر و مؤثرتر در بازار حوزه‌های ماموریت خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: تامین ، قطعات ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.