باهنر در چهارمین مجمع عمومی حزب اسلامی ایران زمین:

نظام سیستم تک حزبی را نمی‌پسندد/ مجلس و دولت نباید برای یکدیگر خط و نشان بکشند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: احزاب انتخابات درونی خود را انجام می‌دهند اما مجلس و دولت نباید برای یکدیگر خط و نشان بکشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین مجمع حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه نظام مردم سالاری دینی ما با عظمت امام راحل و رهبری زیرکانه رهبر معظم انقلاب اسلامی استمرار یافته است، گفت: مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی امروز به الگویی برای جهان تبدیل شده است.  
 
وی افزود: برای دشمنان سخت بود تا جمهوریت و اسلامیت را در کنار یکدیگر تصور کنند. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری منشور مفصلی را درباره بیداری اسلامی اعلام کردند اظهار داشت: ایشان در این منشور تهدیدات و تأثیرات بیداری اسلامی را ذکر کردند و آینده پر برکتی را در این زمینه تبیین فرمودند و هشدارهای لازم را به دست اندر کاران دادند که بسیاری از پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب درباره منع پیشرفت این حرکت صورت گرفت اما این حرکت متوقف نخواهد شد.  
 
باهنر افزود: بیداری اسلامی مسیری است در راستای مردم سالاری دینی که امام خمینی(ره) بذر آن را کاشتند و امروز به درخت تنومند پر برکتی تبدیل شده است. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام مردم سالاری دینی بدون احزاب شناسنامه‌دار که خط مشی تعریف شده و درستی ندارند و در چهارچوب قانون نظام حرکت نمی‌کنند، آینده مبهمی خواهد داشت.
 
وی تأکید کرد: مردم سالاری دینی با تلاش احزاب شناسنامه‌داری که در چهارچوب قانون و نظام تلاش می‌کنند تکوین می‌شود. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه امروز از بعضی از رفتارهای برخی احزاب رنج می‌بریم گفت: در طول 17 سال گذشته سه انتخابات ریاست جمهوری را پشت سرگذاشتیم در صورتی که هیچ‌گاه نمی‌شد از پیروز شدن یک کاندید در انتخابات حدس زد. 

باهنر افزود: با اینکه در انتخابات از کاندید خاصی حمایت می‌کردم اما از اینکه وی پس از انتخاب شدن  به وعده‌هایش عمل کند، خبر نداشتم. 

وی افزود: در هر دوره از انتخابات مجموعه‌ای از جریان‌ها، جبهه‌ها و اشخاص حقیقی وارد رقابت انتخاباتی شدند اما نظام قدرتمند متکی به مردمی که 35 سال سابقه استقرار دارد به دلیل مشخص نبودن احزاب با نقاط ضعفی روبه رو است. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام تک حزبی را نمی‌پسندد و مجلس و دولت باید حزبی شوند.

با هنر با بیان اینکه کشورهایی که براساس فعالیت‌های حزبی کار می‌کنند برنامه‌های مشخصی دارند، گفت: این کشورها می‌دانند که هر حزبی روی کار بیاید چه اتفاقی خواهد افتاد و تمامی کارها در چهارچوب قانون پیش بینی شده است.  
 
وی با بیان اینکه نزدیک به 30 سال بر سر اقتصاد دولتی و خصوصی دعوا داشتیم اظهار داشت: جبهه چپ و راست از زمان موسوی شکل گرفت که بحث اختصاصی بین این دوجبهه برقراربود.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 26 سال به دلیل دعوای اقتصاد خصوصی و دولتی ضرر کردیم، تصریح کرد: سال 83 با دستور رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را تبیین کردیم که ایشان این سیاست‌ها را به مسئولان ابلاغ کردند.  
 
باهنر ابراز داشت: هرچه دیرتر کل نظام به این تصمیم نرسد که با چند حزب مشخص اداره شود ضرر می‌کنیم.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی سیستم تجهیز را نمی‌پسندد و دولت باید حزبی شوند.
 
وی با بیان اینکه باید همچون اصل 44 قانون اساسی تحرک جدی در احزاب کشور داشته باشیم گفت برخی می‌گویند احزاب با تئوری مقام معظم رهبری منافات دارد اما من مخالف هستم چرا که می‌توانیم چند حزب با چهارچوب نظام و سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به حوزه اقتصاد در نام‌گذاری سالهای اخیر گفت: مسئولان باید فکر کنند که چرا رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به مسئله اقتصاد تأکید دارند و در طول 35 سال گذشته در حوزه سیاست در الگوی مردم سالاری دینی که قابل ارتقاء و توسعه برای آینده جهان بشریت است کار کردیم.  
 
باهنر با بیان اینکه با دفاع مقدس الگوی دفاعی جدیدی را به جهان صادر کردیم گفت: در 35 سال گذشته تحت فشار تحریم های سختی بودیم که در رأس آن تحریم‌های هسته‌ای و پیشرفت‌های نظامی بود اما در همین تحریم‌ها به پیشرفت‌ها و افتخارات بزرگی دست یافتیم.  
 
وی با تأکید بر اینکه در 35 سال گذشته درشاخص‌های اقتصاد کلان توفیق چشم‌گیری نداشتیم که برخی از آنها مایه شرمساری مسئولان است گفت: در شاخص‌های اقتصاد کلان رشد قابل قبولی نداشتیم و متوسط آن رشد بسیار پایینی بوده است و حتی بیکاری در 35 سال گذشته رفع نشده و نرخ دو رقمی دارد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم متوسط بالای 24 درصد داریم که اصلا قابل قبول نیست گفت: با اینکه ظرفیت‌های مناسبی در کشور داریم اما با مشکلات زیادی مواجه هستیم و به گونه‌ای زندگی می‌کنیم که دیگر کشورها این گونه زندگی نمی‌کنند.  
 
باهنر تصریح کرد: برخی می‌گویند چرا از روحانی دفاع می‌کنم؟ در صورتی که نباید بحث انتخابات را با مصلحت کشور ربط داد و همانطور که رهبر معظم انقلاب از ما می‌خواهند باید مملکت را با اهداف مشترک پیش ببریم و کسانی که مصلحت کشور را در نظر نمی‌گیرند خیانت می‌کنند.  
 
وی افزود: احزاب انتخابات درونی خود را انجام می‌دهند اما مجلس و دولت نباید برای یکدیگر خط و نشان بکشند.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گره‌های کوری در کشور زده شده که برخی به دست دشمن و برخی دیگر به دست خودمان بوده است که فقط با تدبیر همدلی و همراهی بازخواهد شد.  
 
باهنر گفت: ضمن حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده باید از آنها مواظبت کنیم چرا که کار سختی را پیش رو دارند که دقت بسیار می‌خواهد و آنها نیز کار بلد هستند و دشمن نیز طمع زیادی دارد اما باید جدی پیش برویم.  
 
وی تأکید کرد: اگر طرف مقابل مذاکره کننده به تعهدات خود پایبند باشد بازی برد- برد خواهیم داشت اما اگر به تعهداتشان عمل نکنند بازی برد- باخت و به نفع ما می‌شود همانطور که در سال‌های گذشته بازی برد باختی داشتیم و برنده مشخص است.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازی برد- باخت را بلدیم و امکانات سیاسی، نظامی و اجتماعی را داریم، خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل مذاکره تدبیر داشته باشد این بازی را با نتیجه برد- برد به پایان می‌رسانیم. 

انتهای پیام/  
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار