دیدار "چاک هیگل"با "بنیامین نتانیاهو" و "شیمون پرز"با محور برنامه هسته‌ای ایران و 'تحولات سوریه'؛

"چاک هیگل": ما درباره جزئیات مذاکرات هسته‌ای در وین صحبت نمی‌کنیم/ "نتانیاهو":ایران تهدیدی برای اسرائیل و آمریکا و صلح جهانی است

"چاک هیگل"، وزیر دفاع آمریکا امروز با "بنیامین نتانیاهو" و"شیمون پرز"، نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار کرد. بینامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا تهدیدهای امنیتی مطرح علیه این رژیم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،'چاک هیگل'، وزیر دفاع آمریکا امروز با "بنیامین نتانیاهو"و "شیمون پرز"، نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار کرد.
برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه محور گفتگوها در این دیدارها بود.

"چاک هیگل" مدعی شد، چیزی که من می‌توانم بگویم این است که هدف ما تغییر نکرده و همان هدف قبلی است، یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و اطمینان از این بابت که برنامه هسته‌ای این کشور به طور کامل صلح‌آمیز است؛اما درباره نحوه دستیابی به این هدف که تغییر نکرده و تغییر نخواهد کرد، باید بگویم که قصد داریم بسته‌ای شامل همه موضوعات را بگنجانیم که اطمینان درباره دستیابی به این هدف را به ما بدهد. این یک لیست ساده نیست. این بسته شامل شفافیت است که بخش مهمی از مذاکرات است. بر اساس توافق هسته‌ای موقت ما دسترسی بیشتری به برنامه هسته‌ای ایران پیدا کردیم و بنابراین واضح است که مسئله شفافیت بخش مهمی از توافق جامع محسوب می‌شود. بیش از این من نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه دهم.

"بنیامین نتانیاهو" نیز در این دیدار بار دیگر ایران را  تهدیدی برای اسرائیل، آمریکا و صلح جهانی خواند..
"نتانیاهو" در این دیدار با سخن گفتن از تهدیدهای امنیتی منطقه‌ای به ادعاهای مطرح در گزارش اخیر منتشر شده توسط رویترز مبنی بر اینکه ایران تلاش دارد تا جامعه بین‌المللی را در نیات خود برای تولید سلاح‌های هسته‌ای بفریبد، اشاره کرد.

وی خطاب به وزیر دفاع آمریکا گفت: "من شگفت‌زده نشدم و مطمئن هستم که شما نیز از گزارش سازمان ملل شگفت زده نشده‌اید."
در گزارش جدید "پنل متخصصان سازمان ملل" این‌گونه ادعا شده است که به نظر می‌رسد همزمان با ادامه مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی که موجب امیداوری برای پایان بخشیدن به تحریم‌ها شده است، تلاش‌های ایران برای تهیه غیرقانونی مواد و ملزومات مورد نیاز برای فعالیت‌های ممنوعه هسته‌ای و برنامه موشکی آن کند شده است.

"نتانیاهو" گفت:به غیر از دست نگه داشتن ایران برای شلیک آزمایشی یک نوع راکت، ایران نشانه دیگری از توقف گسترش برنامه موشکی خود نشان نداده است.
"نتانیاهو" در این دیدار از شش قدرت جهانی درگیر در مذاکرات با تهران خواست تا براساس اصل عدم تحقق یک "پیروزی" برای رهبران ایران، سیاست محکم و واضحی درباره برنامه مورد اتمی این کشور اتخاذ کنند.

در مقابل "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با نتانیاهو بار دیگر بر پایبندی دولت اوباما مبنی بر منع ایران از دستیابی به توانایی کسب (ساخت) سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد.

وی تصریح کرد که حمایت آمریکا از اسرائیل در حال حاضر در بالاترین سطح خود ست.
"هیگل" گفت: پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ثابت و پابرجا است."
به گفته وی "حمایت آمریکا از اسرائیل ریشه در تعهد ملت ما برای دموکراسی و آزادی دارد".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار