حذف نام رئيس گازپروم از فهرست تحريم‌های اتحاديه اروپا

در پی رایزنی شرکت‌های انرژی اروپایی، نام رئیس شرکت گازپروم روسیه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا به سبب بحران اوکراین قرار نگرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه ودوموستی روسیه روز پنجشنبه گزارش داد در پی رایزنی شرکت‌های انرژی اروپایی، نام رئیس شرکت گازپروم روسیه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا به سبب بحران اوکراین قرار نگرفت.

این روزنامه گزارش داد نام "الکسی میلر" رئیس گازپروم در ابتدا به همراه 13 تن دیگر روز دوشنبه در فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشت . این روزنامه به نقل از چندین منبع اعلام کرد: با کمک و اصرار شرکای اروپایی گازپروم، نام میلر از این فهرست حذف شد. 

روزنامه ودوموستی همچنین اعلام کرد شرکت‌های اروپایی در این باره ابراز نگرانی کرده بودند که اضافه شدن نام میلر به فهرست تحریم‌ها ، سبب بروز پیچیدگی‌هایی در قراردادهای گازپروم در اروپا می شود ، قاره‌ای که برای تأمین گاز مورد نیاز خود به روسیه وابسته است. این روزنامه همچنین اعلام کرد شرکت‌های فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی در این لابی مشارکت داشتند.

یک منبع در حالی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: متقاعد کردت مقامات در بروکسل کار آسانی نبود. آمریکا و اتحادیه اروپا  در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و نقش مسکو در تحریک ناآرامی‌ها در شرق اوکراین دهها مقام این کشور را تحریم کردند. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار