علی ربیعی خبرداد

راه اندازی سایت‌های گفتگو برای حل مسائل اجتماعی/ بیمه افراد بدون هویت نیز انجام می‌شود

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی گفت: به دنبال این هستیم تا یک تشکیلات ساختاری منظم در قالب یک سایت گفتگوی اجتماعی برای حل مسائل اجتماعی‌ راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدیدی که از سرای احساس داشت،‌ گفت: تغییر رویکرد سخت است و مقاومت ساختاری می‌شود اما در دوره‌ای که فرصت خدمت‌گذاری دارم تلاش می‌کنم بنیان‌هایش را بگذارم.

وی تصریح کرد: ما یک تشکیلات منظم ساختاری را در قالب یک سایت گفتگو اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که تمامی مددجویان تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر مددکاران اجتماعی زن هستند، گفت: برنامه ما این است که کودکان را به آغوش خانواده‌ها بسپاریم حتی اگر سه نسل دیگر بچه‌ها باشند سرپرستی را به آنها بسپاریم تا از موهبت خانواده بهره‌مند شوند.

ربیعی سال 93 را سال تحویل بهزیستی عنوان کرد و گفت: تمام مددجویان سرای احسان که با مشکلات بیمه این و درمان مواجه بودند نیز تحت پوشش بیمه پایه قرار می‌گیرند و افراد فاقد هویت نیز برای آنها هویت‌سازی شد و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی گفت: در حال حاضر تنها 25 درصد از معلولان شناسایی نشده‌اند که در تلاش هستیم تا این افراد نیز هرچه زودتر شناسایی شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اینکه برای جذب خیرین کار خاصی تاکنون صورت نگرفته گفت: نصف درآمد سال گذشته بهزیستی را مردم تامین کرده‌اند وانی کمک‌ها نیمی از بودجه‌ای بود که به بهزیستی تعلق گرفته.

ربیعی خاطرنشان کرد: این میزان کمک‌های خیرین مبلغی بود که به بهزیستی داده شده اگر چه ظرفیت‌های خوبی در این خصوص در جامعه وجود دارد اما باید تلاش کنیم تا روح خیر جمعی را بیش از این در جامعه گسترش دهیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار