مشاور دولت آمریکا در خصوص تحریم‌ها:

ایرانیان قادر خواهند بود پس از توافق نهایی به برخی ابعاد غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه دهند

روزنامه "یواس‌ای‌تودی" به نقل از مشاور دولت آمریکا در خصوص تحریم‌ها نوشت: بعید به نظر می‌رسد توافقی که بین ایران و قدرت‌های جهانی در حال شکل‌گیری است، بتواند اعضای کنگره آمریکا را راضی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "اورن دورل" افزود: دیپلمات های آمریکایی روز چهارشنبه در وین با مقامات ایران و دیگر قدرت های جهانی دیدار کردند تا نوشتن متن توافقنامه نهایی را آغاز کنند. با وجود آن که طرفین همچنان درباره برخی موارد با هم اختلاف نظر دارند، اما این احتمال وجود دارد که دولت اوباما به ایران اجازه دهد برنامه هسته ای خود را حفظ کند.  

"مارک دوبوویتز"، مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که درمورد تحریم های ایران به دولت آمریکا مشاوره می دهد، در پایان این مذاکرات گفت: ایرانیان قادر خواهند بود به برخی ابعاد غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه دهند.  

"جوفی جوزف"، مدیر سابق منع گسترش سلاح های کشتار جمعی در شورای امنیت ملی دولت اوباما هم گفت هرگونه توافقی، بازرسی ها و نظارت ها را افزایش خواهد داد. 

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون روز چهارشنبه گفت طرفین مذاکره درحال پرداختن به مسایل اصلی هستند. مذاکرات تا روز جمعه ادامه پیدا خواهد کرد. 

"حسن روحانی"، رئیس جمهور ایران روز دوشنبه این اتهام را که کشورش به دنبال ساخت بمب اتمی است، رد کرد و آن را کاملا بی اساس خواند. 

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است افزایش زمان لازم برای رسیدن ایران به مرحله فرار هسته ای از دو ماه به شش یا 12 ماه یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود.  

اما مشخص نیست آیا توافقی که حاصل می شود قادر خواهد بود اسرائیل یا سناتورهای آمریکایی را که هم شامل جمهوریخواهان و هم دموکرات ها می شوند، راضی کند.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار