شین هوا: ایران و 1+5 کار نگارش متن پیش‌نویس توافق نهایی را آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری شین هوا، مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهان وارد مرحله جدیدی شده است و دو طرف کار نگارش متن پیش نویس توافق نهایی را آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شین‌هوا گزارش داد: جدیدترین دور مذاکرات روز چهارشنبه بیش از دو ماه قبل از توافق نهایی در بیستم ژوییه، در وین برگزار شد و تاکنون خوشبینی‌های محتاطانه‌ای درباره این مذاکرات وجود داشته است.

"مایکل مان" سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا گفت : فضای مذاکرات همواره میان دو طرف بسیار صمیمی و دوستانه است. صبح امروز نشست یک ساعته ای برگزار شد که طولانی تر از نشست اولیه بود. 

وی این مذاکرات را مفید خواند و افزود هیچ کس نباید این هفته منتظر اعلام خبر چشمگیری باشد زیرا اکنون مرحله مذاکرات فشرده است. 

شین‌هوا افزود: ایران اعلام کرده است به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست اما برای دادن امتیازاتی در ازای پایان دادن به همه تحریم ها آماده است. با وجود برخی پیشرفت ها طی ماهها مذاکره ، دیپلمات ها اعلام کردند اختلافات مهمی وجود دارد. این مذاکرات به دنبال توافق اولیه ایران و شش قدرت جهان در ماه نوامبر برگزار شد که در جریان آن تهران با کاهش بخشی از فعالیت های هسته‌ای در ازای کاهش برخی تحریم‌ها موافقت کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار