شیراز/

مقابله با تهديدات با ايجاد سامانه پايش

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: راه اندازی و توسعه سامانه پایش و رصد مقابله با تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی لازم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سردار غلامرضا جلالی در همایش شورای پدافند غیر عامل استان فارس افزود: زمانیکه سامانه پایش، رصد و تشخیص قوی داشته باشیم به راحتی می توانیم در مقابل تهدیدات ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر تهدیدات سایبری وارد زندگی بشر شده است بیان کرد: 10 سال قبل همه فکر می کردند که تهدیدات سایبری در زندگی بشر جایی ندارد اما امروز به جایی رسیدیم که فضای مجازی وارد زندگی بشر شده بنابراین تهدیدات سایبری نیز دارای جایگاه شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: فضای امروز تغییر کرده و تهدیدات سایبری در فضای IT نیست، بلکه مباحث مختلفی فضای مجازی را تهدید می کند.

جلالی ادامه داد: داشتن دانش هسته ای بسیار خوب و لازم است اما باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه تهدیدات زیستی یکی دیگر از چالش های امروز دنیا است، گفت: زیرساخت های تولید محصولات کشاورزی از جمله مباحثی است که با چالش رو به رو است و این مورد به عنوان ترور خاموش معرفی می شود که اگر اتفاق بیفتد به زمانی بین سه تا پنج سال برای احیا نیازمند است.

وی افزود: پدافند غیرعامل یک موضوع سهل و ممتنع است که باید به بخش های مختلف آن توجه شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات طبیعی بطنی و اندک هستند و ممکن است که تلاشها و فعالیت ما بتواند تأثیری اندک بر آن داشته باشد اما آنچه که مهم است داشتن آمادگی لازم در این راستا است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مقابله ، تهدیدات ، پایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.