سنندج/

انتخاب کردستان به عنوان پایلوت ارتقای هنرهای سنتی کشور

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور گفت: کردستان به دلیل دریافت نشان ملی صنایع دستی به عنوان پایلوت برای ارتقای هنرهای سنتی و صنایع دستی در مرکز معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،سبزمیدانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها برای توسعه و تقویت صنایع دستی کردستان ایجاد خانه‌های صنایع دستی است گفت: اعتقاد کارشناسان بر این است که ایجاد خانه صنایع دستی سبب تقویت و بالا رفتن کیفیت صنایع دستی کردستان می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ها و شاخصه‌های صنایع دستی در سطح کشور امسال تمامی برنامه‌ها و اهداف صنایع دستی استان کردستان که به عنوان اولین استان در سال جدید برای ارائه راهکارهای توسعه صنایع دستی انتخاب شده است باید تحقق یابد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور اضافه کرد: هر چه کیفیت محصولات بهتر باشد به مراتب کمیت هم افزایش و ارتقاء خواهد یافت و این امر می تواند سبب ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی و افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی در سطح استان کردستان شود.

سبزمیدانی خاطر نشان کرد: استان کردستان به دلیل دریافت  نشان ملی  صنایع دستی به عنوان پایلوت برای ارتقاء هنرهای سنتی و صنایع دستی در مرکز معرفی شده و برنامه‌های ما نیز برای این استان این است که تعداد 10 کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی شناسایی  و  اعتبارات لازم برای تجهیز و حمایت از آنها در نظر گرفته شود تا بتوانیم تغییراتی در فرآیند پروسه تولیدات صنایع دستی و ایجاد نوآوری و یا احیاء هنرهای سنتی قدمهای اعمال کنیم./

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.