محسنی‌ثانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحرکات برخی گروهک‌ها به معنای ناامن بودن سیستان و بلوچستان نیست

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت امنیتی استان سیستان و بلوچستان گفت: تحرکات برخی گروهک‌ها به معنای ناامن بودن این استان نیست.

محمدرضا محسنی‌ثانی نماینده مردم سبزوار با اشاره به وضعیت امنیتی کشور به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: وضعیت امنیتی ایران انصافا خوب است.

وی همچنین به امنیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: استاندار فعلی و قبلی و سایر مسئولان این استان و حتی اعضای کمیسیون امنیت ملی که از نقطه صفر مرزی استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند و تا پاسی از شب در آنجا رفت و آمد داشتیم معتقدیم که هیچ‌گونه مشکلی در این استان و جود ندارد.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: گاهی بحث‌ گروه‌های معاند همچون جیش‌العدل مطرح می‌شود و طبیعتا یک تحرکاتی انجام می‌دهند ولی این به معنای ناامن بودن استان سیستان و بلوچستان نیست.

وی تاکید کرد: در این استان نیز ممکن است مثل سایر استان‌های کشور اراذل اوباش وجود داشته باشد بنابراین نمی‌توان گفت استان سیستان و بلوچستان ناامن است.

محسنی‌ثانی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با دو کشورِ رها شده از لحاظ امنیت مرزی یعنی پاکستان و افغانستان همسایه است بنابراین تعرضات مرزی و سواستفاده‌هایی وجود دارد که باید در ظرف زمانی و مکانی خود پیگیری شود.

اضافه‌ می‌شود، جمهوری اسلامی ایران با یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع مساحت حدود 6 هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و همچنین حدود 2 هزار و 700 کیلومتر نیز مرز آبی در دریای خزر، خلیج همیشه فارس و دریایی عمان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار