زنجان/

موقعيت جغرافيايي و سوق الجیشی استان زنجان كم نظير است

موقعيت جغرافيايي و سوق الجيشي استان زنجان به گونه اي است كه پس از عبور از رشته كوههاي غربي، زنجان تنها راه دسترسي به آذربايجان، تهران و كردستان محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان در ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش جمهوري اسلامي موسوم به دافوس آجا نقش و كاركرد برگزاري دوره هاي دافوس براي افسران نيروي زميني ارتش را بسيار مهم دانست و گفت: اهميت اين دوره ها به اهميت نقش فرماندهي در نيروهاي مسلح بر مي گردد و ارتقاء سطح علمي و آموزشي فرماندهان تضمين كننده انسجام داخلي نيروهاي مسلح است.

انصاري با بيان اين که فرماندهان بايد از دانش و منطق مناسبي براي تصميم گيري در مواقع حساس برخوردار باشند، افزود :تبعيت نيروهاي تحت امر در شرايط و موقعيت هاي حساس، علاوه بر انگيزه و ايمان به دانش نظامي و تجارب عملي فرماندهان در ميادين سخت نيز بستگي دارد و افسران دافوس از اين ويژگي ها برخوردارند.

وی با اشاره به ويژگي هاي منطقه اي استان زنجان ادامه داد : موقعيت جغرافيايي و سوق الجيشي استان زنجان به گونه اي است كه پس از عبور از رشته كوههاي غربي، زنجان تنها راه دسترسي به آذربايجان، تهران و كردستان محسوب مي شود.

استاندار زنجان نقش استراتژيك زنجان در دوران جنگ جهاني دوم و در دوره صفويان را بسيار مهم دانست و گفت: در حوادث ابتداي انقلاب و در ايام دفاع مقدس نيز زنجان هميشه به عنوان نقطه پشتيباني مطمئن براي نيروهاي مسلح به شمار رفته و نقش بي بديلي در طول تاريخ ايفا نموده است.

انصاري تصریح كرد: نقش پشتيباني و دفاعي زنجان در طول تاريخ جنگ ها موجب شده در روحيات و نگرش مردم منطقه، مسئله امنيت گرانترين و مهمترين سرمايه محسوب شود و نيروهاي مسلح احترامي خاصي نزد مردم اين منطقه دارند.

وی با اشاره به اينكه استان زنجان پايتخت شور و شعور حسيني و يكي از مذهبي ترين مناطق كشور به شمار مي رود تصريح نمود: باورهاي ديني مردم زنجان و تاثيري كه دين در زندگي مردم دارد موجب شده كه مردم زنجان محور مطمئني براي همبستگي و پشتيباني از نظام ديني و اسلامي ايران باشند.

استاندار زنجان در بيان ويژگي ها و قابليت هاي استان نيز اظهار کرد: بيش از 97 درصد مردم استان به زبان تركي صحبت مي كنند و استان زنجان علاوه بر اينكه يكي از 10 استان معدني كشور است، يكي از شهرهاي دانشگاهي كشور نيز به شمار مي رود.

انصاري استان زنجان را به لحاظ كشاورزي از استان هاي پيشرو و غني اعلام و خاطر نشان کرد :تنها 30 درصد از محصولات كشاورزي توليد شده در استان مصرف مي شود و 70درصد اين محصولات جهت تامين امنيت غذايي كشور به ساير استانها ارسال مي گردد./س


برچسب ها: موقعیت ، جغرافیا ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.