داستان "بازداشت اداری"، داستان "زورگویی و دیکتاتوری"

"بازداشتهای بی‌دلیل اداری" که براساس آن مقامات اسرائیلی، مظنونان را بدون محاکمه و یا تفهیم اتهام، در بازداشت نگه می‌دارند، غیرقابل توجیه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فلسطین الان، تنها دولتی(رژیمی) که درجهان، "بازداشت اداری" را اجرا می‌کند، دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی است که با تکیه بر عنصر تبعیض نژادی، آن را فقط در مورد فلسطینیها اجرا می‌کند و یهودیها از این قانون مستثنی هستند. نیروهای رژیم صهیونیستی بدون هیچ اتهامی، مردم فلسطین را به مدت شش ماه، زندانی و بازداشت می‌کنند که این مدت قابل تمدید نیز می‌باشد.

آنها پس از پایان این دوره، مظنون را برای تمدید دوراهی بازداشت، بدون هیچ اتهامی، به دادگاه نظامی معرفی می‌کنند. در حال حاضر، افرادی وجود دارند که بر اساس همین تمدیدهای بی‌دلیل،  هشت سال از مدت بازداشتشان می‌گذرد.

داستان "بازداشت اداری"، داستان "زورگویی و دیکتاتوری" است؛ چرا که آن رفتاری غیرانسانی و غیرقانونی است که تمام سازمانهای بین‌المللی و حقوق‌بشری آن را محکوم کرده‌اند و خواستار توقف آن و انجام محاکمه و یا آزادی بازداشت‌شدگان هستند. حمایت‌های سازمانهای حقوق‌بشری خوب است، ولی برای آزادی و اجرای عدالت کافی نیست؛ بنابراین، فلسطینیهای تحت «بازداشت اداری» برای مقابله با زندانبان‌ها، دست به اعتصاب غذا می‌زنند. این تنها حربه و چاره‌ آنها است.

آنها وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما از مردم و سازمانها نیز میخواهند که وظیفه خود را انجام دهند و برای ایجاد فشار بر مسؤولان محلی و بین المللی و لغو مجازات "بازداشت اداری" همه با هم اجتماع کنند و متحد شوند.

اداره زندانبانی اسرائیل تلاش می‌کند، در حالی که این اعتصاب وارد هفته سوم خود شده است، با اهانت و بدترین شکل ممکن آن را لغو کند.

در بیانییه اخیر این بازداشتیها، آمده است: "برخوردی که طی این مدت با ما صورت گرفته بسیار بدتر از برخوردی است که با عراقیها در زندان ابوغریب صورت می‌گیرد. ما را تنها نگذارید و از شما می خواهیم که با ابراز تنفر و خشم و نیز برگزاری تجمعات اعتراضی، به این ستمکاران اشغالگر بفهمانید که ما تنها نیستیم؛ بدن‌هایمان ضعیف شده و دیگر توان حرکت نداریم، تنها با نوشیدن اندکی آب به زندگی خود ادامه میدهیم و هر روز از جانب زندانبانها، مورد بازرسی و اهانت قرار میگیریم و حقیقتا سلامتی و زندگی ما در خطر است و در آستانهی مرگ قرار داریم".

این گزارشی است از مسئله "بازداشت اداری" ظالمانه و نژادپرستانه که در سایه جامعه منافق جهانی توسط صهیونیستها، انجام میگیرد؛ فلسطین که خود قربانی تروریست است بدان متهم می‌شود و باید با تبعیض نژادی بسازد؛ چرا که عاملان آن اشغالگرانند.

در پایان این گزارش آمده است: اکنون بازداشتی‌ها نیازمند حمایت ما ملت اند؛ ما باید برای یاری و آزادی آنها بسیج شویم؛ درود بر تمام اسرا  و درود بر تمام ملت فلسطین که با تمام توان برای یاری و آزادی فرزندان خود بسیج خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
یک حکومت جعلی توسط انگلیسی های استعمارگر به منطقه تحمیل شده است ، که یک ملت تاریخی و بزرگ را به بند کشیده و برخی از آنها را آواره کرده و برخی دیگر را در خیابان ها می کشد و عده ای را بازداشت اداری می کند .
پس این سازمان های حقوق بشری که دائما قطعنامه صادر می کنند کجا هستند ! شاید در مقابل دریافت رشوه از صهیونیست ها این قبیل مسائل حقوق بشری را نمی بینند و نمی شنوند . کور و کر و بی عقلند .
آخرین اخبار