نگاه کمیته امداد توانمند سازی خانواده‌ها است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران گفت: امروز پرداخ صرف مستعمری تاثیرچندانی ندارد و رویکرد بیشتر به توانمند سازی خانواده‌ها است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تبارک سبحانی ظهر امروز در همایش سراسری مددکاران اجتماعی با بیان اینکه کمیته امداد وبرنامه‌های ویژه‌ای در حوزه‌ی مددکاری اجتماعی دارد افزود: ارتقاء وتعالی  جایگاه خانواده، کمک به اقتصاد خانواده و جلوگیری از مصارف بیهوده قطعاً می‌تواند ما را به بخشی از راهبردهای پیشرو با توجه به سخنان مقام معظم رهبری برساند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اسلام اهمیت ویژه‌ای برای مددکاری قائل شده است اظهار داشت: منابع مختلفی چون آیات قرآنی، احادیث، فقه اسلامی درخصوص مددکاری راهنمایی‌هایی داشتند که می‌توان از‌آن‌ها در حیطه‌ی رسیدی به نیازمندان استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران افزود: مددکاران اجتماعی با جمع‌‌آوری اطلاعات تشخیص مشکل و نیاز به گونه‌ای عمل می‌کنند که با توجه به استعداد ونیاز هر خانواده آن‌ها را به خود اتکایی و خود کفایی برسانند.

وی با اشاره به حضور مددکاران در کمیته امداد بیان کرد: هر اقدامی که در کمیته امداد صورت می‌گیرد با حضور و نظر مدد کاران اجتماعی است چرا که مددکاران باید اطلاعات به روز داشته باشند و منطبق با نیازهای روز جامعه و شرایط موجود تصمیم گیری می‌کنند.

سبحانی با بیان اینکه امروز کمک‌های بلاعوض دراین نهاد جایگاه خاصی ندارد گفت: آنچه که در امر برخور با نیازمندان و محرومین مهم است توانمندسازی خانواده‌ها است وامروز پرداخت صرف مستعمری دراین جریان تاثیر چندانی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 17 هزار نفر درحرفه‌های مختلف در استان تهران به اشتغال درآمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار