تغییر نگرش در آموزش‌های مهارتی دانش آموزان استثنایی ضروری است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به منظور ارائه‌ی خدمات آموزشی مهارتی بهتر، تغییر نگرش در جامعه‌ی هدف آموزش استثنایی کشور امری ضروری است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نامدار عبداللهیان رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه‌ی همکاری با سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور گفت: در امر آموزش جامعه‌ی هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی توجه به مسائل مهارتی باید بیش از توجه به مسائل نظری باشد چرا که این افراد از خصوصیاتی متمایل از افراد عادی برخوردار هستندهمچنین پیشنهاد ما درخصوص برگزاری آزمون‌های پایان دوره مهارتی برای این افراد نیز این است که با فاصله‌ی زمانی بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با آغاز همکاری‌های آموزشی مشترک میان سازمان آموزش و فنی وحرفه ای کشور و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امیدواریم زمینه‌های ارتقای توانمدی‌های دانش آموزان استثنایی وبا نیازهای ویژه ودر راستای اجرای سند راهبردی مهارت وفناوری وسند تحول بنیادین آموزش و پرورش وسایر اسناد بالادستی فراهم شود.

عبداللهیان تصریح کرد: ما به منظور ارائه‌ی خدمات آموزشی مطلوب‌تر پیشنهاد می‌کنیم از 300 واحد آموزشی مستقیم در این سازمان که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند استفاده شود و 18 رشته‌ی آموزشی مورد نیاز در این مراکز مجهز به دانش آموزان استثنایی ارائه شود.

رییس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: شناسایی مشاغل موجود و آینده پژوهی مشاغل جدید در حوزه‌ی گروه‌های دانش آموزان استثنایی واعلام به سازمان برای تدوین سند حرفه‌  استانداردها و پودمان‌های آموزشی مربوطه از جمله تعهدات این سازمان در تفاهم نامه‌ی مذکور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.