چرا کارگردانان فیلم اولی فیلم کودک نمی‌سازند؟

یک تهیه کننده سینما گفت: اگر کارگردانان فیلم اولی با ساخت آثاری برای سینمای کودک به این عرصه ورود پیدا کنند، قطعا جشنواره و سینمای کودک احیا خواهد شد.

داریوش بابائیان، تهیه کننده سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: پایه و اساس جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای کودکان و نوجوانان است زیرا کودکان ما با این نوع آثار با سینما آشنا نشده و به سینمای بزرگسالان راه پیدا می‌کنند. 

وی افزود: متأسفانه مشکلات و وضعیت خانه سینما، بودجه دادن به برخی فیلمسازان و یا کوتاه بودن دوره مدیریتی برخی مسئولان فرهنگی باعث شده تا این روزها دیگر کسی به فکر سینمای کودک نباشد. 

تهیه کننده فیلم سینمایی "دزدان خیابان جردن" اظهار داشت: امروز ما فیمسازان گروه فرهنگی خبره‌ای که بیش از 40 سال در این زمینه به فعالیت پرداخته‌اند را به فراموشی سپرده‌ایم و صرفا به این فکر می‌کنیم که امروز کدام کارگردان جوان به دنبال پروانه ساخت است. 

بابائیان افزود: درست است که باید به فیلمسازان جوان و مستعد در این عرصه نیز میدان دهم تا آنها نیز وارد بازار کار فیلمسازی شوند و تجربه کسب کنند اما اکثر کارگردانان فیلم اول به سراغ ساخت فیلمهای گیشه‌ای می‌روند. 

تهیه کننده فیلم سینمایی "یک فراری از بگبو" گفت: چرا فیلمسازان فیلم اولی کار خود را با ساخت آثاری برای سینمای کودک دارد این عرصه شوند قطعا سینما و جشنواره کودک بدون فیلم نمی‌ماند. 

وی تصریح کرد: خاطرم هست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبل به هنگام ساخت فیلم "راز دشت تاران" در سال 88 گفتند که ما از فیلم حمایت می‌کنیم اما در نمایش و اکران فیلم کاری انجام ندادند. 

تهیه کننده فیلم سینمایی "چپ دست" ادامه داد: من به عنوان فیلمساز و دیگر فیلمسازان همانند شخص بنده با سرمایه بخش خصوصی برای سینمایی همچون کودک که جای نمایش و هیچگونه حمایتی ندارد وارد نمی‌شویم. 

بابائیان همچنین درخصوص حکم "مسعود شاهی" به دبیری جشنواره کودک گفت: حالا که دکتر ایوبی سمتی دبیری جشنواره را به ایشان سپرده باید در یک جلسه فوری و به سرعت 10ها کارگردان و تهیه کننده سینمای کودک دوره هم جمع شوند تا مشکلات و آسیب‌های ساخت آثار سینمای کودک را بررسی کنند تا در جشنواره‌های سال آینده کمی از مشکلات این سینما حل شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: من بر این باورم اگر فیلمسازان فیلم اولی به حوزه ساخت آثار سینمای کودک ورود پیدا کنند، سینمای کودک را احیا خواهیم کرد. 


انتهای پیام/  اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار