نویسنده "شوخی کردم"؛

مخاطبان نمی‌دانند که چه بلایی سر فیلم‌نامه‌ها می‌آید

خشایار الوند گفت: اعمال سلیقه‌های مختلف فیلمنامه را نابود می‌کند و مخاطبان ما نمی‌دانند که چه بلایی سر فیلم‌نامه‌ها می‌آید.

خشایار الوند نویسنده رادیو تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران مبنی بر اوضاع فیلم‌نامه نویسان در سینما گفت: خوشبختانه اوضاع نسبت به چند سال پیش بسیار بهتر شده در گذشته این قشر برای گنجاندن اسامی خود روی تیتراژ با مشکلاتی مواجه بودند اما اکنون تشخیص فیلم‌نامه نویسان و فیلم‌نامه که پایه و اساس یک فیلم است به رسمیت شناخته شده و حتی درسال‌های گذشته مردم هم خیلی دنبال اسم فیلم‌نامه نویس نبودند و بیشتر به بازیگران و کارگردان دقت می‌کردند حال اینکه امروز اسم نویسنده جزء تبلیغات یک فیلم خوب محسوب می‌شود اما مجموع هنوز به شرایط مناسب نرسیده‌ایم. 

الوند همچنین در پاسخ به سوال اینکه طی چند سال گذشته شاهد فیلم‌نامه‌های تکراری هستیم گفت: ما درحال حاضر می‌بینیم که در هالیوود هم فیلم‌نامه‌های تکراری وجود دارد و حتی فیلم‌های قدیمی را شروع به بازسازی کرده‌اند به اعتقاد من همه قصه‌ها گفته شده است اما نکته مهم اینجاست که با چه دیدی به موضوعات نگاه کنیم. 

وی ادامه داد: اتفاقی که در این چند سال افتاده این است که با تمام محدودیت‌های خواسته و ناخواسته‌ای که به نویسندگان تحمیل شده به این گروه باتوجه به فضا و دستمزدی که داشته‌اند خوب کار کرده‌اند.
 
الوند در آخر گفت: نکته دیگر این است که نویسندگان هیچ وقت نتوانسته‌اند فیلم نامه خود را به دست مخاطبان برسانند و اعلام کنند که ما این کار را نوشتیم و این کار پخش شد و آنها نمی‌دانند که چه بلاهایی سرفیلم‌نامه می‌آید تا روی پرده برود و این موضوع را تنها به لحاظ مطرح نمی‌کنم بلکه اعمال سلیقه‌های مختلف حتی از طرف کارگردان و تهیه کننده نیز باعث کم و زیاد شدن فیلم‌نامه می‌شود. 


انتهای پیام/  اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار