قالیباف در افتتاحیه چهارمین تونل ترافیکی تهران؛

تونل امير كبير فاصله بازار تا بزرگراه امام علي را به 4/5 دقيقه رساند / ساخت وسازهای منطقه 22 از نوع خدماتی و براساس طرح تفضیلی است

شهردار تهران از کاهش فاصله بازار تهران به بزرگراه امام علی با افتتاح تونل امیر کبیر به 4/5 دقیقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکترمحمدباقر قالیباف در افتتاحیه تونل امیرکبیر به عنوان چهارمین تونل ترافیکی شهر تهران که صبح امروز با حضور برخی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حاشیه مراکز شهری همواره یکی از پرترافیک ترین بخش‌ها به شمار می‌رود اظهار داشت: این تونل که از سه راه امین حضور آغاز می‌شود در واقع از میدان شوش تا انتهای تونل امیرکبیر به عنوان یکی از پرترافیک ترین مناطق سطح شهر بار ترافیکی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طراحی این تونل از قبل به این صورت نبوده است افزود: با طراحی‌های صورت گرفته پس از این اتصال این تونل به بزرگراه امام علی(ع) وبخش های شمالی، جنوبی قطعی شد.

شهردار تهران تصریح کرد: طراحی اولیه تونل امیر کبیر اتصال خیابان 17 شهریور به بزرگراه امام علی(ع) بوده اما امروز می‌توانیم مسافت بازار تا بزرگراه امام علی(ع) را در صورت رعایت سرعت مطمئنه در 4 دقیقه بپیماییم.

قالیباف با بیان اینکه در حقیقت ما توانسته‌ایم میزان بار ترافیکی خروجی بازار را که همواره یکی از معضلات ترافیکی مطرح بوده است با اجرای این پروژه به حداقل برسانیم افزود: اتصال تونل امیرکبیر به بزرگراه امام علی(ع) بیشتر در جهت تخلیه‌ی ترافیکی از بازار تهران به حوزه مرکزی شهر بوده است.
وی افزود: برای ورود به بازار که خود باعث ترافیک می‌شود در طراحی‌های انجام شده ایجاد حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس پیش بینی شده است.
شهردار تهران ادامه داد: طراحی‌های دیگری نیز جهت اتصال این بخش به خیابان کرمان صورت پذیرفته که با طراحی‌هایی که برای عقب نشینی بخش های مجاور انجام خواهد شد درآینده به اتوبان آهنگ نیز دسترسی خواهیم یافت.

قالیباف با اشاره براینکه افتتاح این تونل مسیر 35 دقیقه‌ای اتصال خیابان انقلاب به بازار را به حداقل خواهد رساند تاکید کرد: هرحرکت از مسیر بازار برای خروج از مشکلات جدی ترافیکی بوده و این تونل از وسط بازار به سمت بزرگراه امام علی (ع) که بزرگترین شریان جنوبی، شمالی شهر است تداوم خواهد یافت ضمن اینکه نکته مهم آن است که این تونل راهی برای ورود به بازار نداشته و تنها برای خروج از بازار طراحی شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی برساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 22 و افزایش جمعیت این منطقه به یک و نیم میلیون نفر با رد میزان جمعیت عنوان شده اظهار داشت: جمعیت این منطقه تنها 400 هزار نفر است ضمن اینکه ساخت وسازها در این منطقه تنها براساس طرح تفصیلی صورت می‌پذیرد و ساخت و سازها تنها در ناحیه‌ی شمالی این منطقه است و در بخش شهید خرازی جلوگیری شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه از نوع خدماتی است نه مسکونی که از آن جمله می‌توان به ساخت شهر بازی و امکانات تفریحی اشاره نمود.

قالیباف با اشاره به اینکه جمعیت این منطقه تا سال 1404  پیش بینی شده است افزود: منطقه‌ی 22 قبلاً برخورداری نبوده و با سرمایه  گذاری‌های صورت پذیرفته اکنون در ردیف مناطق برخوردار است واین امر موجب شده که این منطقه امروز بیشتر مورد نظر مردم باشد ضمن اینکه باید توجه داشت هیچ برنامه ای خارج از طرح تفضیلی در این منطقه صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابر
۱۸:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
این ساخت وساز های بی رویه وخارج از عقل ومنطق تا کی باید ادامه پیدا کند؟
آخرین اخبار