در صحن علنی مطرح شد

شهریاری:ضرورت پیگیری وضعیت "نیکبخت" و "دانایی‌فر"/ لاریجانی: وزارت خارجه و مجلس پیگیر هستند

نماینده مردم زاهدان در مجلس در صحن علنی مجلس اظهار داشت: وزارت خارجه نباید تمام وقت خود را صرف انرژی هسته‌ای کند چراکه امنیت شهروندان از تمامی مسائل مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز(دوشنبه) مجلس، طی اخطاری با استناد به اصل 154 قانون اساسی گفت: جمهوری اسلامی در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی‌کند و از مستضعفین سراسر جهان دفاع می‌نماید البته در استان ما نیز مشکلات زیادی برای مستضعفان به وجود آمده است که انتظار می‌رود دولت محترم ضمن توجه به مستضعفان تمام جهان به وضعیت مستضعفان استان سیستان و بلوچستان و به خصوص در مناطق مرزی‌ این استان توجه کند و آنها را فراموش نکند.

وی افزود: قهرمان شمشیربازی ما چند روز است که به گروگان گرفته شده و از طرف دیگر در درگان ایرانشهر وارد خانه‌ای شدند و همسر و فرزندانش را به رگبار بسته و سپس آن خانه را با بنزین به آتش زدند.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: از طرف دیگر دیپلمات عزیز ما آقای نیکبخت 343 روز است که در یمن به اسارت رفته و همچنین تکلیف دانایی‌فر هم هنوز مشخص نیست.

شهریاری خطاب به لاریجانی گفت: شما یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی هستید انتظارمان این است که تذکرات لازم را بدهید، همچنین از وزارت خارجه بخواهید تمام وقتش را صرف انرژی هسته‌ای نکند؛ درست است که این موضوع مهم است اما امنیت شهروندان از تمام مسائل مهمتر است.

لاریجانی نیز در پاسخ به این اخطار گفت: حرف شما درست است باید از امنیت شهروندان دفاع کرد ولی وزارت خارجه پیگیر گروگان‌گیری در یمن هست و ما هم پیگیری می‌کنیم ان‌شاءالله به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: دخالت ، امور ، استناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.