رودهن/

طرح ˈبا قرآن در زلال اعتکافˈ در فیروزکوه برگزار می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه از برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف در فیروزکوه در ایام البیض خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ˈداود ضمیر رضوانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به در پیش بودن ایام البیض در روزهای 13، 14 و 15 رجب اظهارکرد: بحمدالله طی سنوات گذشته مقوله اعتکاف جایگاه خود را در سطح جامعه به دست آورده که فرصت مناسبی برای مقابله با تهاجم نرم فرهنگی دشمنان است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان شرکت در این مراسم روحانی کماکان و تا پیش از فرارسیدن سالروز تولد امام علی(ع) ادامه دارد، افزود: در شهرستان فیروزکوه به رغم جمعیت اندک آن، استقبال عمومی از این فریضه معنوی بخصوص در بین نوجوانان و جوانان خوب است.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به حضور طلاب حوزه علمیه دارالسیاده ˈوشتانˈ در مراسم امسال، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت این عزیزان و همچنین کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی و خیّرین بزرگوار سعی می شود تا حد امکان از وابستگی اجرای این مراسم به بودجه های دولتی اجتناب شود.

وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع (مخصوص آقایان) و مساجد ˈسیدالشهدا(ع)ˈ دانشگاه آزاد اسلامی و ˈموسی بن جعفر(ع)ˈ شهرک ˈحضرت ولیعصر(عج)ˈ (مخصوص بانوان) در فیروزکوه و همچنین روستاهای ˈلزورˈ، ˈمهابادˈ و ˈانزهاˈ محل های اجرای مراسم اعتکاف امسال هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: اجرای برنامه های فرهنگی از جمله تشکیل حلقه های معرفتی با هدف پاسخ به شبهات دینی، تبیین مسائل روز، بصیرت افزایی و ارتقای فرهنگی با توجه به شعار سال، در مراسم اعتکاف امسال در دستور کار قرار می گیرد.

وی از برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف خبر داد و بیان کرد: در این طرح از معتکفانی که آگاهی خوبی از معارف و علوم قرآنی داشته باشند در زمینه های ترتیل، روخوانی و روانخوانی قرآن، قرائت ادعیه، قرائت اذان و . . . برای آموزش سایر معتکفان استفاده می شود.

سال گذشته حدود 450 نفر از مؤمنین و مؤمنات شهرستان فیروزکوه در ایام البیض معتکف شده بودند./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.