زینالو در نشست خبری:

چرا با برگزاری تجمع‌های منتقدانه دانشجویان مخالفت می‌شود؟

دبیرکمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای گفت: باید در برخورد با دانشگاهیان و نخبگان تجدیدنظر صورت گیرد و دانشجویان نتوانند نظرات خود را اظهار کنند امید خود را نسبت به فضای ا نتقادپذیری دولت از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهدی زینالو در نشست خبری نقض تجمع دانشجویان مدافع عزت و منافع ملی مقابل مجلس با اشاره به نامه 150 نفر از دانشجویان خطاب به مجلس در هفته گذشته گفت: دانشجویان می‌خواستند با تجمع مقابل مجلس از نمایندگان بخواهند با توجه به اصل 77 قانون اساسی توافقات را به تصویب برسانند و در جریان جزئیات توافقنامه‌ها بوده و در آنها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در نشست خبری هفته گذشته تشکل‌های دانشجویی مواضع خود را برای تجمع مقابل مجلس اعلام کردند اظهار داشت: برای گرفتن مجوز اقدام کردیم و دفتر تحکیم وحدت خطاب به استانداری تهران نامه‌ای نوشتند و کمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای نیز در کلیت متن نامه در جریان بود اما استادنداری با برگزاری تجمع مخالفت کرد.

دبیرکمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای اضافه کرد: با توجه به مخالفت استانداری برای برگزاری تجمع ما نیز به قانون تمکین کرده و لغو تجمع را اعلام کردیم.

زینالو نکاتی را درباره لغو مجوز بیان داشت و گفت: دولت دکتر روحانی درباره دانشگاهیان و حضور آنها در عرصه‌های مختلف بارها صحبت‌هایی را مطرح کرد و همین موضوع موجب پیگیری جدی مسائل از سوی دانشجویان شد، اما نقطه ابهامی وجود دارد چراکه با برگزاری تجمع و نشست‌های منتقدانه دانشجویان مخالفت می‌شود سوال اینجاست که چرا اجازه نقد و انتقاد به نخبه‌ها داده نمی‌شود.

وی با اشاره به پیش رو داشتن سالگرد پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: عدم صدور مجوز به برنامه‌های دانشجویی و مخالفت با آنها خلاف وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور است که جلوی نشاط در فضای سیاسی دانشگاه‌ها را گرفته و موجب رخوت در دانشگاه‌ها می‌شود.

دبیرکمیته دانشجویی حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای با بیان اینکه محل تجمع را مقابل مجلس انتخاب کردیم تا مشکل امنیتی وجود نداشته باشد، ابراز داشت: باید در برخورد با دانشگاهیان و نخبگان تجدید نظر صورت گیرد و دانشجویان نتوانند نظرات خود را اظهار کنند امید خود را نسبت به فضای انتقادپذیری دولت از دست می‌دهند.

زینالو درباره تشکیل کمیته دانشجویی حزب و توسعه دستاوردهای هسته‌ای خاطرنشان کرد: این کمیته با هدف حراست و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای از دانشجویان برتر کشوری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تشکیل شده تا در مواقع حساس اقداماتی را انجام دهد که اولین اقدام این کمیته حلقه انسانی پیرامون سایت فردو بود و تجمع مقابل مجلس دومین برنامه این کمیته به شمار می‌آید که نقض شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجو ، مواضع ، خطاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار