تلاش نتانیاهو برای تعویق زمان برگزاری انتخابات و تمدید دوره نخست‌وزیری‌اش

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی به تلاش‌های نتانیاهو برای تمدید دوره نخست‌وزیری‌اش و تعویق زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، یدیعوت آحارونوت در گزارشی با اشاره به اینکه هفته آینده قرار است تا زمان نامزدی انتخابات در سرزمین‌های اشغالی آغاز گردد، به تلاشهای نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای به تأخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات و تمدید زمان نخست وزیری‌اش اشاره کرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: هفته آینده نامزدی برای انتخابات اسرائیل آغاز می گردد و انتظار می‌رود تا انتخابات تا ماه آینده در اسرائیل برگزار گردد.

این روزنامه سپس می نویسد : این خبر درحالی اعلام می‌شود که نتانیاهو در تلاش است مانع انجام برگزاری این انتخابات گردد ؛ چرا که نامزدهای فعلی را قبول ندارد!

این روزنامه می‌گوید : نتانیاهو در تلاش است تا "شیمون پرز" رئیس کنونی اسرائیل را قانع سازد تا مدت زمان نخست وزیری ‌و ریاست را بوسیله استفاده و بکارگیری اکثریت اعضای کنست (پارلمان اسرائیل) برای حمایت از این طرح و رأی گیری برای طرحی در کنست که تصریح به تأخیر انداختن انتخابات ریاست جمهوری می‌کند قانع سازد ؛ تا در این زمان فرصتی مناسب بدست آورد تا فرد مورد نظر خود را نامزد این انتخابات نماید.

همچنین روزنامه صهیونیستی "یسرائیل هیوم" نیز گفته است : این طرح نیازمند موافقت 61 تن از اعضای کنست با آن می‌باشد و این درحالی است که امکان تصویب این قانون به سبب فرصت زمانی کوتاه برای رأی گیری ، مورد تردید است.

شایان ذکر است که قرار است تا نامزدانی از جمله پرفسور "دان شختمن" دانشمند اسرائیلی ، "دالیا ادیسیک" قاضی بازنشسته و "رابین رولین" رئیس سابق کنست (پارلمان اسرائیل) و "مئیر اشتریت" عضوکنست اسرائیل و "بنیامین بن الیعازر" وزیر سابق جنگ اسرائیل و "سیلوان شالوم" وزیرامور زیربنایی در انتخابات ریاست جمهوری اسرائیل با یکیدیگر به رقابت بپردازند.

هفته آینده نامزدهای انتخابات ریاست رژیم صهیونیستی، اقدام به جمع‌آوری امضا از اعضایی از کنست که حامی نامزدی‌ آنها هستند، می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار