رییس سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: بیش از هفت هزار و600 طرح عمرانی سازمان بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در کشور در سال جاری اجرا می شود.

سردار ابراهیم عزیزی درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری در مراسم حاشیه اختتاحیه طرح بسیج سازندگی پایگاه جهادی آیت اله غروی آمل افزود: حدود 500ميليارد تومان اعتبار برای اجرای این تعداد طرح در سال جاری پيش بيني شده که به دنبال اين هستيم طی قرارداد با دستگاه هاي اجرايي این طرح ها را اجرا كنيم.

وی افزود: در سال گذشته هم دو هزار و300 طرح عمراني ، محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي در سراسر کشور اجرا شده و روند اجرای آن با کیفیت و سرعت مطلوب رضایت خاطر مردم را نیز درپی داشته است.

رئیس سازمان بسيج سازندگي كشور اضافه کرد: همزمان با سالروز بسيج سازندگي در 17ارديبهشت 380 طرح عمرانی اقتصاد مقاومتي در سراسر کشور بهره برداری خواهد شد.

سردار عزیزی اضافه کرد:‌ در اجرای طرح های بسیج سازندگی و اردوهای جهادی از نيروهاي جوان، معتقد و باانگيزه و نيروهاي داوطلب مردمي با پشتيباني مالی سازمان بسيج سازندگي كشور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهرها و روستاهای کشور مشارکت دارند.

وی یادآورشد: براي اجرای طرح های اقتصاد مقاومتي پاياني وجود ندارد و يك روال منطقي و مستمر را دنبال مي كند و در حوزه محروميت زدايي و عمراني هم هر ميزان كه مناطق محروم نياز داشته باشند و دستگاه هاي اجرايي حمايت كنند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بسیج سازندگی برای حل مشکلات مردم در زمینه محرومیت زدایی گام های فراوانی را برداشته است و همواره توانسته است که با اعتقاد و روحیه جهادی مشکلات را مرتفع کند.

واحد بسیج سازندگی در قالب گروه مستقلی با عنوان گروه بسیج سازندگی در دفتر مشارکت و بسیج مردمی وزارت جهاد سازندگی فعالیت خود را در زمینه جلب مشارکت های مردمی ، بسیج جوانان ، احیای منابع طبیعی ، عمران و آبادانی روستاها در قالب طرح ها و پروژه های خاص آغاز کرد.

نتیجه این حرکت بسیج و سازماندهی بیش از 10 میلیون نفر از جوانان بوده است که موجب احیای یک میلیون و دویست هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری و تولید هشت میلیون اصله نهال و 800 هزار متر مکعب عملیات مکانیکی شده است.

فعالیت از این نوع ادامه داشته تا اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ، طرح بسیج سازندگی را جهت استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امر سازندگی و همچنین پر کردن اوقات فراغت آنان از بعد جدیدی در جلسه ای در سال 1379 در حضور فرماندهان و ومسئولان سپاه پاسداران مطرح نمود و خواستار عمران و آبادانی مناطق روستایی با همکاری نیروی مقاومت بسیج و وزارت جهاد سازندگی شدند.

طرح اردوهای جهادی و سازندگی پس از آن با حمایت و مسئولیت بسیج آغاز و ادامه یافت./ش
برچسب ها: بسیج ، کشور ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.