تبریز/

ارس قدرت اثبات و تحقق جایگاه واقعی صنعت در ایران را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس ، ارس را منطقه ای فوق العاده مستعد برای رونق کسب و کارهای سودآور دانست و گفت: منطقه آزاد ارس قدرت اثبات و تحقق جایگاه واقعی صنعت در ایران را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خادم عرب باغی در جمع کارآفرینان و کارگران کارخانجات فعال در این منطقه، به نقش مناطق آزاد در اقتصاد کشور اشاره کرد و با بیان اینکه نباید راهبرد اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی بماند گفت: دولت اعتقاد بسیاری به نقش سازنده مناطق آزاد در کمک به اقتصاد ملی دارد و در این راستا لازم است همه آحاد جامعه همدل بوده و برای پیشرفت، رقابت سالم و انجام کارهای نو تلاش کنند.

عرب باغی افزود: پتانسیل های خوبی در کشور برای ارتقاء جایگاه کار و کارگر وجود دارد و باید با تلاش روزافزون و افزایش بهره وری در کارها شاهد رشد شاخص های اقتصادی در کشور باشیم.

عرب باغی در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح علمی در حوزه های مرتبط با اقتصاد و فرهنگ، عامل بسیاری از مشکلات را مهندسی اشتباه و یا ناآگاهی دانست و گفت: دوری علم از عمل و اتخاذ تصمیم ها و سیاست گذاری ها بر اساس داشته های قبلی و عدم تلاش برای حرکت همراستا با دنیای امروز عوامل خطرناک بر سر راه توسعه است.

خادم عرب باغی از تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی توسط شرکت آمیکو در منطقه آزاد ارس خبر داد و با بیان اینکه یکی از معضلات صنعت و مهندسی کشور فارغ التحصیلان از دانشگاه های پولی هستند گفت: باید در جوار شهرک های صنعتی دانشگاه های علمی و کاربردی برای ارتقاء سطح دانش و فن صنعتگران تاسیس شود.

وی گفت: مناطق آزاد با استراتژی های مشخص و دانش بنیان پتانسیل های قدرتمندی برای الگوسازی ایران 1404 هستند.

وی با اشاره به ارزش های دین اسلام به کار و کارگر گفت: دنیای غرب از انسان برای دستیابی به اهداف و منافع خود استفاده می کند درحالیکه اسلام بر حفظ شان انسان بسیار تاکید داشته و کار و تلاش انسان را برابر با جهاد در راه خداوند می داند.

وی گفت: اگر به آنچه که ایجاد کرده و انجام داده ایم اکتفا نکرده و برای انجام کارهای نو با ایده ها و افکار توسعه محور تلاش کرده و به اولین شدن در عرصه های مختلف فکر کنیم می توانیم علاوه بر اقتصاد منطقه و کشور در بازارهای جهانی صاحب فکر و صاحب سبک باشیم./س
 
 
 
برچسب ها: صنعت ، ایران ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.