برگزاری نشست «بررسی وضعیت نشر کتب دینی در ایران»

وضعیت نشر دینی مقبول است، اما مطلوب نیست

سردبیر مجله «آیینه پژوهش» با ابراز خوش‌بینی به وضعیت نشر و پژوهش دینی در ایران اظهار کرد: وضعیت نشر دینی مقبول است، اما مطلوب نیست و تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی در پیش داریم.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،  حجت الاسلام «محمدمهدی مهدوی راد» در نشست بررسی وضعیت نشر کتب دینی در ایران که عصر پنجشنبه 19 اردیبهشت در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد، گفت: روزآمد نبودن نشر دینی، بی‌توجهی به مخاطب و نا استواری و نامستند بودن تالیفات نویسندگان حوزه عمومی، آسیب‌هایی است که نشر دینی دچار آن است.
 
حجت الاسلام «محمد کاظم شمس» نیز در این نشست مهم‌ترین ضعف کتاب‌های دینی را بی‌توجهی به خصوصیت رسانه‌ای کتاب و نادیده انگاشتن مخاطب دانست و گفت: دوره فعلی بهترین فرصت برای شناسایی و رفع کمبودهای این حوزه است و باید با انجام کارهای اساسی و جدی، مدیریت کتاب را سازمان دهیم.
 
حجت الاسلام «رضا مختاری» رئیس مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه، به عنوان دیگر سخنران این نشست با اشاره به ترجمه کتاب‌های دینی به زبان‌های زنده دنیا، اظهار کرد: برخی ناشران بدون سنجش وضعیت مخاطب غربی و بدون شناخت کافی از اثر، کتابی را انتخاب کرده و به زبانی دیگر ترجمه می‌کنند، غافل از اینکه در برخی مواقع، ضرر این کار غیرکارشناسانه بیشتر از فواید آن است.
 
«عبدالحسین طالعی» سردبیر مجله «کتاب شیعه» هم در این نشست به تشریح و آسیب‌شناسی نشر کتب دینی در ایران پرداخت.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.