"مهدی چمران":

ترویج کتابخوانی به اندازه فروش کتاب مهم است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:نمایشگاه کتاب موجب رونق اقتصاد نشر می‎شود،اما در شرایط کنونی، ترویج کتابخوانی نیز همین قدر مهم است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛  «مهدی چمران» درباره این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه امسال کتاب تهران نیز همچون سال‎های گذشته برگزار می‌شود. البته مصلی مکان مناسبی برای نمایشگاه نیست و این موضوعی نیست که فقط به نمایشگاه امسال مربوط شود.
 
وی افزود: در سال‏‌های گذشته با فرارسیدن روزهای شلوغ نمایشگاه، در شبستان امکان رفت و آمد مردم وجود نداشت، اما امسال به نظر می‏رسد طراحی بهتر شده و فضای بیشتری به عبور و مرور مردم اختصاص داده شده است. به علاوه، تقسیم‏بندی‎ها نیز بهتر است و آسان‎تر از سال‏های قبل می‎توان غرفه‏ای را پیدا کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره اینکه نمایشگاه کتاب تا چه اندازه می‌تواند به اقتصاد نشر کمک کند نیز اظهار کرد: بهبود اقتصاد فرهنگی قاعدتاً یکی از اهداف نمایشگاه کتاب است. با توجه به اینکه قیمت کتاب هر سال بیشتر می‏شود، هم مردم از تخفیف‌های ارائه‌شده در نمایشگاه استقبال می‌کنند و هم ناشران فروش بیشتری خواهند کرد و کارشان رونق می‎گیرد.
 
چمران با بیان اینکه ترویج کتابخوانی از موضوعات مهم در زمینه توسعه فرهنگ در کشور است، گفت: تلاش در زمینه فروش کتاب، به تنهایی مهم نیست و فرهنگ کتابخوانی نیز باید بیش از پیش ارتقا یابد.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.