معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

پژوهش‌ها منبع درآمد است نه منبع هزینه

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی گفت: با حمایت شرکت‌های دانش بنیان امیدواریم که تا پایان سال بازار را به دست بگیریم.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در همایش توسعه صنعت نفت ایران با محوریت پژوهش، فناوری و نوآوری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی اظهار داشت:حمایت از شرکت های دانش بنیان روح حاکم بر داخلی سازی صنعت نفت در کشور است تا بتوانیم با این کار نوعی داخلی سازی کنیم  چرا که پروسه‌ای طولانی دارد و ایران هنوز به این مهم نرسیده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: تاکنون بعد از پانزده سال هنوز بودجه پژوهشی یک تا سه درصد را داریم که همین خیانت بزرگی در حق کشور  است.

وی در خصوص عملکرد اشتباه بودجه پژوهشی گفت: بودجه پژوهشی باعث می‌شود روند پژوهشی را مختل کند.

وی با بیان اینکه پژوهش هنوز به صورت ماکت در کشور است گفت: با ادامه روند بودجه پژوهشی رابطه ای بین دانشگاه و صنعت برقرار نمی‌شود و از پژوهش به عنوان منبع درآمد استفاده کنیم نه محل هزینه.

ستاری با  اشاره به اینکه دانش در دو مرحله دانش و تجاری سازی صورت می گیرد گفت: در مرحله اول علومی است که در مرز دانش است و تنها دولت باید در این زمینه هزینه کند ولی در مرحله دوم که تجاری سازی است نه تنها نباید دولت خرج کند بلکه باید در آمدزا نیز باشد.

ستاری در ادامه افزود: تجاری سازی و مرز دانش باید دو مقوله جدا از هم باشند تا شرکت‌های دانش بنیان مشخص شوند.

وی افزود: باید مراکز رشد را تقویت کنیم و از امکانات پژوهشکده‌ها در جهت رشد شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امکاناتی که در پارک‌ها از جمله حمایت های صندوق، تامین اعتبار مشاوره‌های مالیاتی و کارهای نرم افزاری در اختیار شرکت‌های  دانش بنیان قرار می دهد امیدواریم بازار امسال را به دست آوریم که مهمترین دغدغه و چالش ها به دست آوردن بازار تا پایان سال است.

گفتنی است: در پایان این مراسم به 5 شرکت دانش بنیان برای کیفیت به تجهیزات صنعت نفت گواهینامه کیفیت اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار