معاون حقوقی رئیس جمهور د رحاشیه نمایشگاه نفت:

قراردادهای جدید نفتی باید برای خارجی ها هم جذاب باشد/ قوانین مزاحم را اعلام کنید، رفع می کنیم

امین زاده گفت: قراردادهای نفتی باید به گونه ای تنظیم شود که در مقابل هر گونه شوکی از خارج و داخل کشور مصون بماند و صنعت نفت کشور دچار آسیب نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، الهام امین زاده در بازدید از سالن ١٨ نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: تعاملات بین المللی در دولت یازدهم برای توسعه صنعت نفت و گاز گسترش می یابد. قراردادهای نفتی باید به گونه ای تنظیم شود که در مقابل هر گونه شوکی از خارج و داخل کشور مصون بماند و صنعت نفت کشور دچار آسیب نشود.
وی با اشاره به بازنگری قراردادهای نفتی خاطرنشان کرد:معاونت حقوقی رییس جمهوری آمادگی دارد در این روند همکاری لازم را انجام دهد. قراردادهای جدید نفتی باید به گونه ای تنظیم شوند که در مقابل شک های بین المللی ،سرمایه گذاری ما را مصون نگه دارند.
 
معاون حقوقی رییس جمهوری یادآور شد : قراردادهای سابق نفتی براساس بیع متقابل تنظیم می شد که با وجود داشتن مزیت ها از معایبی نیز رنج می برد.

امین زاده تاکید کرد: باید قراردادهای جدید با الگویی ایرانی و به صورت ترکیبی از قراردادهای موجود مانند بیع متقابل، مشارکتی به نحوی تنظیم شود که امنیت سرمایه گذاری را تضمین کند و برای سرمایه گذاران جذاب باشد.
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری در خصوص امکان توسعه برخی میدانهای نفت و گاز از محل درآمدهای میدان گفت: در صورتی که قانون اجازه دهد و بسترهای لازم فراهم باشد امکان توسعه برخی میدانهای نفت و گاز از محل درآمدهای میدان نیز وجود دارد.
 
امین زاده با بیان اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری در صدد رفع قوانین مزاحم است گفت: در کمیته ٧٦ ماده پنجم در اتاق بازرگانی، در حال بررسی رفع قوانین مزاحم کسب و کار هستیم.
 
وی افزود: مدیران صنعت نفت مقررات مزاحم را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری معرفی و اعلام کنند تا ما برای رفع آنها اقدامهای مقتضی را انجام دهیم.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ،گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی» شانزدهم اردیبهشت ماه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
 
این نمایشگاه با مشارکت 1200 شرکت داخلی و 600 شرکت خارجی فعال در حوزه نفت و انرژی از 32 کشور جهان آغاز به کار کرد.
 
انگلیس، استرالیا، اتریش، آلمان، بلژیک، آلبانی، الجزایر، کانادا، آمریکا، چین، فرانسه، هند، هنگ کنگ، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مالزی، لهستان، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، اوکراین و افغانستان از جمله کشورهایی هستند که توانمندی های خود را در این دوره از نمایشگاه در معرض دید کارشناسان صنعت نفت قرار داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار