ساری/

نگهداري دو رأس گوزن زرد اروپايي در بوستان شهرداري آمل

دو رأس گوزن زرد اروپايي در بوستان سراي مهر شهرداري آمل نگهداري می شود

شهردار آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ضمن تشكر از تعامل و همكاري شوراي اسلامي شهر و شهردار بهشهر به جهت اهداء اين گوزن ها و ايجاد چنين فضايي گفت : به منظور منظرسازي طبيعي و جذابيت بخشيدن به بوستان سراي مهر شهرداري ( خانه بازنشستگان ) در مجاورت سراي مهر مكاني براي نگهداري دو گوزن زرد اروپايي فنس كشي شده تا شهروندان عزيز با مشاهده اين حيوانات لذت ببرند که به افزايش سلامت روانی و جسمانی آنها کمک می‌کند .

احمد اميرسليماني با بيان اينكه حفاظت از حيات وحش براي شهرنشينان نيز اهميت فراواني دارد افزود : حفظ سلامت اين گوزن‌ها كه منحصر به فرد هستند ، در گرو همكاري شهروندان و عدم پرتاب مواد غذايي تجويز نشده به داخل محوطه نگهداري گوزن‌ها است .

وي با اشاره به اينكه حفظ حيات وحش براي ما انسان ها بسيار با ارزش است افزود : از آنجایی که ایران یکی از 5 کشور دارای بالاترین تنوع‌ها در اقلیم و گونه‌های زیستی در جهان بوده و پنجمین کشور دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعت است ، به‌راحتی می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی و درآمدزایی ، به حفظ حیات ‌وحش و زیستگاهها هم مبادرت کند .

اميرسليماني گفت : امروزه حیات ‌وحش ، تأمین‌کننده‌ تفریحات سالم برای اهل هنر ، عکاسان ، گردشگران طبیعت و ... هستند به‌ طوری که مردمان بسیاری به ‌ویژه در کشورهای توسعه ‌یافته ، بیشتر اوقات فراغت خود را صرف تماشای جانوران وحشی می‌کنند .

وي با بيان اينكه حفظ حیات ‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه ‌یافتگی فکری انسان‌ها است ، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است تصريح كرد : حیات ‌وحش ، نوعی بیمه طبیعت در برابر حوادث ناگوار به‌شمار می‌روند و می‌توانند به‌ عنوان شاخصی برای تعیین سلامت محیط ‌زیست مطرح شوند ، پس اگر حال حیات ‌وحش و محیط ‌زیست ما خوب نباشد ؛ حال ما هم خوب نیست ./س

برچسب ها: گوزن ، زرد ، اروپایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.