قائم مقام وزیر آموزش و پرورش خبرداد

پوشش تحصیلی واقعی در کشور ۷۶ درصد است

سیدمحمد بطحایی گفت: هم‌اکنون ۹۷ درصد پوشش ظاهری تحصیلی و ۷۶ درصد پوشش واقعی داریم. سوادآموزی کودکان ۶ سال نیز به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی، قائم مقام وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی در وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان سازمان جهانی کار I.L.O دیدار و گفتگو کرد.

کلنو پاترا دومبیاهنری، رئیس دپارتمان استانداردهای بین‌المللی سازمان جهانی که در راس هئیتی به ایران سفر کرده بود در مورد کنوانسیون 75 تصویب شده در این سازمان و نقش آن در همکاری با آموزش و پرورش‌های جوامع مختلف برای رشد امکانات و فرصت‌های آموزشی و شغلی توضیحاتی داد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در این دیدار به بیان ساختار نظام آموزشی درکشورمان و اهداف دوره های تحصیلی پرداخت و گفت: ایجاد آمادگی برای ادامه تحصیل در آموزش عالی و ورود به بازار کار و اشتغال از جمله اهداف آموزشی در دوره متوسطه دوم است و به همین منظور شاخه کار دانش در دوره متوسطه ایجاد شده است و خوشبختانه ما شاهد جهش چشمگیری در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی درکشورمان بوده ‌ایم به گونه ای که در سال‌های اخیر 43 درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و مهارتی به تحصیل اشتغال دارند.

بطحایی با اشاره به بکارگیری تکنولوژی نوین و تجهیزات جدید آموزشی در مدارس و هنرستان‌ها اظهار کرد: پوشش ظاهری و واقعی تحصیلی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و در حال حاضر بیش از 97 درصد پوشش ظاهری تحصیلی و 76 درصد پوشش واقعی داریم و سواد آموزی برای کودکان شش سال تمام درکشورمان به بیش از 98 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر وزارتی با اشاره به حضور گسترده زنان ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی بیان کرد: در آموزش و پرورش ایران بیش از 60 درصد کارکنان زن هستند و این نسبت در برخی استان‌ها به 80 درصد هم می‌رسد و 54 درصد زنان معلم دارای لیسانس می‌باشند.

وی با بیان این که در دولت جدید رئیس جمهور محترم بر موضوع نقد و گفتگو و آزاداندیشی تاکید و ویژه دارند، افزود: در آموزش و پرورش بحث آزاداندیشی و تقویت گفتگو در میان دانش آموزان با جدیت دنبال می‌گردد و ما با اجرای برنامه‌های متنوع به دنبال توسعه فرهنگ نقد در بین دانش آموزان هستیم.

در پایان این دیدار خانم کلنو پاترا هنری با اظهار خوشحالی از حضور در کشورمان گفت: منابع کشور شما به درستی در مسیر توسعه و آموزش هدایت شد و برخوردار ازآموزش افراد را در مسیر انتخاب شغل آینده تاثیر زیاد دارد و به همین دلیل است که سازمان بین المللی کار اهمیت ویژه‌ای به حرفه معلمی می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پوشش ، تحصیلی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار