زمزمه های سه تار حمید متبسم بر لب‌های "سالار عقیلی"

کنسرت زمزمه های سالار عقیلی شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران شب گذشته کنسرت زمزمه های گروه مضراب با حضور حمید متبسم و سالار عقیلی در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدا "حمید متبسم" برروی صحنه آمد و سوگنامه ای را در مدح استاد محمدرضا لطفی قرائت کرد و سپس حاضران در سالن به احترام این استاد تازه درگذشته یک دقیقه ایستادند و پس از آن متبسم مقدمه ای را برای آغاز اجرا و در مدح شفیعی کدکنی قرائت کرد.

بخش اول کنسرت با حضور سالار عقیلی خواننده، حمید متبسم سه تار و بهنام معصومی تنبک آغاز شد که ابتدا قطعه «ضرباهنگ دشتی» با سه تار حمید متبسم نواخته شد که جادوی نوازندگی متبسم فضیی آرام بخش را در میان مخاطبان این گونه موسیقی پدید آورد.

پس از این این قطعه، قطعه «پرواز خیال» و پس از آن تصنیف «مهر گیاه» از اشعار سعدی به صورت متوالی و بدون قطه نواخته شد.

در بخش دوم زمزمه ها در مایه های ماهور، شوشتری، همایون و دشتی با شعری از شفیعی کدکنی اجرا و بعد قطعات «به رنگ خواب»، «از آیینه خورشید»، «با چشمه ساران»، «در شبی خزانی» به یاد استاد «حسن کسایی» و «تا دریای تو» توسط «حمید متبسم» و «سمیرا گلباز» نوازنده سه تار، «امیر پویان بیگلر» و «پدیده احرارنژاد» تار، «نوشین پلسدار» و «بهنام بهنام نیا» بربت،«آوا ایوبی» و «جلال امیرپورسعید» بم تار، «بهنام معصومی» تمبک و «افشین بابایی» دایره و کوزه، اجرا شد.

اما درباره اجرا باید گفت :که کشش و جاذبه بخش اول این کنسرت به مراتب بیشتر از بخش دوم بود و شاید حضور خاص و تنهای آوی سه تار «حمید متبسم» آنقدر جذابیت بخش اول را بیشتر از بخش دوم نشان می داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سالار ، کنسرت ، عقیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار