در حاشيه‌هاي پزشكي عنوان شد؛

"ويروس كرونا" در بين زائران ايراني ديده نشده/ وزارت بهداشت عربستان درمانگاه‌هاي برخي هتل‌ها را تعطيل كرده است + فیلم

شيوع ويروس كرونا در عربستان و جده، تعطيلي درمانگاههاي برخي هتل‌ها از سوي وزارت بهداشت عربستان و همچنين ضعف در سيستم غربالگري بيماران قبل از حج عمره از موضوعات حاشيه‌هاي پزشكي اين هفته بود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ويروس کرونا سوژه اکثر رسانه های دنیا شده است این بیماری در عربستان و جده بیشترین میزان شیوع را دارد و کمتر در شهرهای مکه و مدینه دیده شده و قابل كنترل است.

دکتر شیرخانی نماینده پزشکی حج و زیارت گفت: این بیماری بیشتر در پرسنل شیوع پیدا کرده و هنوز در زائرین  ایرانی در مکه و مدینه دیده نشده است.

همچنین وزیر جدید بهداشت عربستان مدیران و مسئولان را از هرگونه مصاحبه در مورد این بیماری منع کرده است.

بنابراين گزارش در مدینه پیرمرد ایرانی 56 ساله ای مشاهده شد که وضعیت جسمانی مناسبی نداشت و مدیر یکی از هتل ها در مقابله با این شرایط  با آمبولانس تماس گرفتند ولی آمبولانس دیر رسید از طرف ديگر پزشک ایرانی که تنها چند متر با این پیرمرد فاصله داشت اقدامی ناشایست در قبال مسئولیت خود کرد و گفت اين اتفاق در محل كار من نيفتاده من مسوليت بيماران خودم را دارم. 

البته رفتار اين آقاي دكتر خارج از اخلاق پزشكي بود به همين دليل مركز پزشكي حج و زيارت به سرعت نسخه اين پزشك را پيچيد.

دکتر شیرخانی در ادامه افزود: سیستم غربالگری بیماران قبل از حج عمره عملکرد مناسبی ندارد و همین موضوع سبب ایجاد عوارضی در بیماران می گردد.

وی در پایان گفت: وزارت بهداشت عربستان برخی درمانگاه هاي ما را در بعضی از هتل ها تعطیل کرده است زيرا معتقدند خودشان مي توانند به زائران خدمات دهند اما با توجه به میزان مراجعه کننده ها توانايی بررسی به تمام مسائل را ندارد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار