طی نامه وزیر سابق بهداشت به رئیس دستگاه قضا عنوان شد

مجازات‌های جایگزین حبس در رسیدگی به جرایم پزشکی موجب آرامش خاطر جامعه پزشکی

در نامه وزیر سابق بهداشت به رئیس دستگاه قضا عنوان شد: مجازاتهای جایگزین حبس در رسیدگی به جرایم پزشکی و گشایش نوآورانه مسیری صحیح برای بهره‌مندی از بستر قانونی موجود، موجب ایجاد آرامش و امنیت خاطر جامعه پزشکی و تقویت امید و اعتماد به نفس پزشکان برای ارائه خدمات شایسته به بیماران و دردمندان گردید.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، نامه وحید دستجردی مشاور ریاست قوه قضاییه و رئیس مرکز سیاست‌گذاری و برنامه ریزی سلامت خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی به شرح زیر منتشر شد.

محضر مبارک حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی (دام ظله‌العالی)  
ریاست محترم قوه قضائیه  
با سلام

ورود به موقع و حکیمانه حضرتعالی به موضع ضرورت استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در رسیدگی به جرایم پزشکی و گشایش نوآورانه مسیری صحیح برای بهره‌مندی از بستر قانونی موجود، موجب ایجاد آرامش و امنیت خاطر جامعه پزشکی و تقویت امید و اعتماد به نفس پزشکان برای ارائه خدمات شایسته به بیماران و دردمندان گردید.  
 
اینجانب و شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سلامت قوه قضائیه که کار کارشناسی چند ماهه آن در این چالش بزرگ امور پزشکی به دستور جنابعالی صورت گرفت و در نهایت حاصل آن، مورد عنایت حضرتعالی واقع شد برخود واجب می‌دانیم مراتب قدردانی و تشکر ویژه خویش را از این اقدام حکیمانه اعلام نمائیم.  
 
 وحید دستجردی  
مشاور ریاست قوه قضائیه و رئیس مرکز سیاستگذاری و برنامه‌ریزی سلامت قوه 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۱:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر واقعا اشتباه و سهل انگاری از جانب پزشک باشد خوب است ولی یک پزشکی که در روز 100 نفر مریض را معاینه کند آیا امکان اشتباه در تشخیص یا درمان حداقل 1 مریض در ماه یا سال پیش نمی آید؟!!!!!!!!!!! آیا این حکم برای او که سهوی پیش آمده جایز است؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه فردا پس فردا یه دکتر از روی سهل انگاری یه نفرو کشت بعد تکلیف چیه یعنی با پول میشه همه چی رو جبران کرد.!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
البته برای سهل انگاریهایی که موجب ضایعات جبران ناپذیر و یا مرگ بیمار می شود خوب نیست و زندان نیز لازم است زیرا اکثرپزشکان جرایم مالی برایشان عددی نیست پس هم جریمه مالی و هم حبس تواما لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
شیر زنی بود بهترین وزیر دوره های قبل بود
آخرین اخبار