گلپایگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پیشرفت 50درصدی حفاری فاز 14 پارس جنوبی/حمايت ملي حفاري از سازندگان داخلي و خارجي

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با بيان اينكه به زودي دكل حفاري فاز 17 پارس جنوبي جا به جا خواهد شد، گفت: حفاري فاز 14 پارس جنوبي نيزتا كنون حدود 50 درصد پيشرفت داشته است.

 حميدرضا گلپايگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينكه حفاري مرحله نخست فاز 17 به اتمام رسیده و هفته آينده تحويل كارفرما مي شود اظهار داشت: حفاری در فاز 18 پارس جنوبی هم اکنون در حال انجام است.  همچنین حفاری بیشتر در میادین مشترک، میدان آزادگان جنوبی  ادامه دارد و پیش بینی می شود در آینده حفاری در سایر فازهای پارس جنوبی صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: برای حفاری مرحله دوم فاز 14 پارس جنوبی در حال مذاکره هستیم.
 
مديرعامل شركت ملي حفاري ايران با اشاره به اینکه در سال گذشته 70 دکل در شرکت ملی حفاری وجود دارد گفت: از این تعداد 4 دکل استیجاری و مابقی ملکی هستند.
 
وی تاکید کرد: در سال جاری 3 دکل به ناوگان حفاری شرکت ملی ایران اضافه می شود و پیش بینی می شود که در سال 94 تعداد دکل‌ها به 78 دکل برسد.

گلپایگانی تصریح کرد: شركت ملي حفاري ايران درصدد شناسايي توانمندي هاي موجود در داخل و خارج از كشور براي ساخت  قطعات و تجهيزات حفاري است.

وي همچنين خبر از انجام مذاكرات با مراكز علمي و دانشگاهي به منظور ساخت قطعات حفاري همزمان با برگزاري نوزدهمين نمايشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: شركت ملي حفاري ايران از سازندگان توانمند ايراني قطعات و كالاهاي مورد نياز صنعت نفت حمايت مي كند.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران، توسعه دانش فني بومي، بررسي منابع داخلي، حمايت از مراكز دانش بنيان در زمينه طراحي تجهيزات پيچيده، حمايت از توليد كنندگان و سازندگان داخلي براي ساخت قطعات را سرلوحه فعاليت هاي اين شركت برشمرد.

وی با بيان اينكه به زودي دكل حفاري فاز 17 پارس جنوبي جا به جا خواهد شد، گفت: حفاري فاز 14 پارس جنوبي نيزتا كنون حدود 50 درصد پيشرفت داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار