مزاجتان خصوصیات شما را آشکار می‌کند

کسانی که مزاج گرم دارند، غالبا پوست آنها سفید متمایل به قرمز است و دارای خواب متعادلی هستند، در حالی که افراد با مزاج سرد، پوستی با رنگ غیر طبیعی دارند و خواب آن‌ها افزون است.

محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد بین 0 تا 15 سال مزاج گرم و تر و افراد بین 15 تا 35 سال مزاج گرم و خشک دارند. این اشخاص پوست سفید و متمایل به قرمز دارند، فعالیت بدنی آن‌ها فوق العاده است نسبت به غذا اشتها دارند، انسان‌های شادی هستند، نسبت به همه چیز امید دارند، خوابشان یک خواب متعادل است، بدن آن‌ها در هر فصلی نسبت به آن فصل سازش پیدا می‌کند و کمتر مبتلا به بیماری‌های فصلی می‌شوند.

وی افزود: اگر بین 35 تا 60 سال سن دارید، مزاجتان سرد و خشک و در صورتی که از 60 سال به بالا سن دارید، مزاجتان سرد و تر است. مزاج فصل بهار گرم و خشک، مزاج فصل تابستان گرم و تر، فصل پاییز سرد و خشک و فصل زمستان سرد و تر است.

مینایی تصریح کرد: اشخاصی که مزاج سرد و خشک دارند، میزان توانایی جسمی آن‌ها متعادل است، اشتهای کمی دارند، میزان خواب آن‌ها کمی بیشتر است، دردهای استخوانی برآن‌ها نزدیک می‌باشد، نسبت به فصول و عوامل آزار رسان فصلی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که مزاج سرد و تر دارند، نسبت به همه‌ی عوامل محیطی و فصلی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اگر هوا سرد باشد، مریض می‌شوند و در صورتی که هوا بیش از اندازه گرم باشد، درگیری اختلالات متابولیکی دارند، پوست آن‌ها رنگ غیر طبیعی دارد، آب میان بافتی بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، خواب آن‌ها افزون می‌گردد و درمان بیماری در آن‌ها طولانی تر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مزاج ، پوست ، بیماری فصلی ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.