درمان بیماران به وسلیه‌ی تئاتر کاربردی

ورکشاپ‌های تئاتر تهران مخصوص بیماران صرع به مدت 4 روز از تاریخ 13 اردیبهشت در فرهنگسرای ملل برگزار شده است.

سارا پهلوان کارگردان عضو گروه تئاتر شورای تهران در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: ورکشاپی مخصوص صرع از دوشنبه 13 اردیبهشت فعالیت خود را در فرهنگسرای ملل شروع می‌کند و به وسیله تئاتر به درمان بیماری‌هایی که ریشه روانی و آسیب‌های اجتماعی دارد می‌پردازد.
 
پهلوان افزود: تکنیکی که در ورکشاپ‌ها به آن پرداخته می‌شود، تکنیک رنگین کمان آرزو است که در آن بیمار به بیان مشکلات خود می‌پردازد ولی در روز آخر به تکنیک تئاتر مجادله پرداخته می‌شود که قرار است حاصل این تکنیک را تابستان امسال در فرهنگسرای ملل به اجرا برسانیم.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که گروه تئاتر شورایی تهران در طول این سال‌های قصد انجام آن را دارد، بهبود شرایط اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به وسیله تئاتر است. تئاتر شورایی از طریق 7 تکنیک مختلف خود که در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد به مقابله با این نابسامانی می‌پردازد همچنین به بیمار این اجازه را می‌دهد که خودش مشکل خود را مطرح کند و به دنبال راه کاری برای بهبود آن مشکل در زندگی خودش باشد.
 
گفتنی است ورکشاپ‌های تئاتر کاربری تهران مخصوص بیماران صرع به مدت 4 روز از تاریخ 13 اردیبهشت در فرهنگسرای ملل برگزار شده، همچنین شرکت در این ورکشاپ‌ها برای کلیه‌ی بیماران صرع به صورت رایگان است.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار