از فردا آغاز می‌شود

برگزاری کرسی‌های نقد نظریه بسیج اساتید در سه دانشگاه استان تهران

کرسی‌های نقد نظریه بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، از فردا در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، کرسی‌های نقد نظریه بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور، از فردا در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش سازمان بسیج اساتید در راستای تحقق مطالبه بر زمین مانده مقام معظم رهبری در خصوص تحقق علوم انسانی اقدام به طراحی منشور تحول علوم انسانی در قالب سه فاز اجرایی و عملیاتی کرده است.

مراحل اجرایی و عملیاتی طراحی منشور تحول علوم انسانی در قالب "نقد نظریات متعارف غربی و گفتمان‌سازی آن در سطح دانشگاه‌ها"، "بازتولید و بازخوانی اندیشه‌های متفکرین مسلمان"، "تولید نظریه بومی و دینی" مرحله‌بندی شده است.

در فاز اول منشور تحول علوم انسانی طی دو سال گذشته در قالب نقد 148 نظریه متعارف غربی از 16 کارگروه علوم انسانی به سامان رسیده است و در سال 93 ضرورت دارد با مدیریت جهادی نسبت به گفتمان‌سازی و برگزاری کرسی‌های نقد در دانشگاه‌ها اقدام شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، از فردا سه‌شنبه 16 اردیبهشت طبق برنامه‌ای مشخص و به طور هم‌زمان کرسی‌های نقد نظریه در سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و علامه طباطبایی آغاز خواهد شد. "نقد نظریه گایا"، "نسبیت فرهنگی حقوق بشر"، "نظریه فرهنگی هابر ماس"عناوین نظریه های پیش‌بینی شده است.

باید در نظر داشت که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تحول علوم انسانی بهره‌گیری از اساتید مجرب و متعهد است؛ زیرا منبع جوشش علم ذهن و دل استاد متعهد و فرهیخته است. و دیگر شاخص تولید علم نقد آراء و تضارب آراء و اندیشه‌ها و گفتمان‌سازی نقد در متن و درون دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه  است. سازمان بسیج اساتید به دلیل برخورداری از ظرفیت عظیم اساتید فرهیخته و متعهدی که ضرورت تحول علوم انسانی را درک کرده‌اند از یک سو و از سوی دیگر حضور در متن محافل علمی و دانشگاهی؛ مهم‌ترین نهاد در کشور است، که می‌تواند در این عرصه پیشگام باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار