رزمايش نظامی آمريکا و فيليپين آغاز شد

رزمایش مشترک سالانه آمریکا و فیلیپین روز دوشنبه با حضور هزاران نظامی آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، رزمایش مشترک سالانه آمریکا و فیلیپین روز دوشنبه با حضور هزاران نظامی آغاز شد. 

"آلبرت دل روساریو"، وزیر امور خارجه فیلیپین برگزاری این رزمایش ده روزه را برای مقابله با چالش ناشی از نیات خصمانه کشورهای همسایه ای که قصد تغییر در وضعیت موجود را دارند، ضروری دانست. 

وی به طور مستقیم به کشور چین اشاره نکرد، اما این چین بوده است که در راستای ادعای مالکیت خود بر بخش عمده ای از دریای چین جنوبی تلاش های زیادی کرده است؛ تلاش هایی که به تیرگی روابط این کشور با همسایگانش منجر شده است. 

دل روساریو در مراسم گشایش رزمایش اعلام کرد:« تنش ها در منطقه آسیا و اقیانوس آرام سال های اخیر به علت افزایش ادعاهای مالکیت ارضی و دریایی که حکومت قانون را تضعیف می کند، تشدید شده است .» 

وی گفت:« رفتار تجاوزکارانه به منظور تغییر وضعیت موجود صلح و ثبات را در منطقه تهدید می کند.» 

وزیر امور خارجه فیلیپین افزود این رزمایش با تمرکز روی « توانمندی نیروی دریایی » موجب افزایش توانایی فیلیپین در مقابله با چالش ها می شود. 

فیلیپین سال گذشته از دیوان داوری سازمان ملل خواست ادعای مالکیت چین بر 70 درصد دریای چین جنوبی را غیرقانونی و تهدیدی برای آزادی کشتی رانی در این آبها اعلام کند. 

گفته می شود دریای چین جنوبی حاوی ذخایر بزرگ نفت و گاز است و نزدیک مسیرهای مهم دریایی قرار دارد. 

چین قضاوت دیوان داوری سازمان ملل را رد کرد و از فیلیپین خواست این مناقشه را با گفتگوهای دوجانبه حل و فصل کند.

حدود دو هزار و 500 نظامی آمریکایی به همراه 3 هزار نظامی فیلیپینی در این رزمایش شرکت می کنند. این رزمایش پس از آن آغاز شد که ب"اراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا به فیلیپین اطمینان داد دولتش به مفاد پیمان دفاعی متقابل 1951 پایبند است. 

"رامون زاگالا"، سخنگوی ارتش فیلیپین گفت این رزمایش شامل تمرین های نظامی با استفاده از مهمات جنگی، عملیات جستجو و امداد و نجات خواهد بود. 

وی گفت رزمایش هایی نیز برای نمایش توانمندی سامانه های شناسایی دریایی و فرود کشتی ها در ساحل استان زامبالس که در شمال مانیل واقع است و مشرف به دریای چین جنوبی است، برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: رزمایش ، امریکا ، فیلیپین ، چین ، اغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار