رییس سازمان امور مالیاتی:

"نظام مالیاتی" وارد حساب بانکی افراد نمی‌شود/یک میلیون اظهارنامه سفید ارائه شد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون اظهارنامه مالیاتی سفید توسط مودیان مالیاتی ارائه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علی عسکری در نشست خبری امروز اظهار داشت: نظام مالیاتی طبق قانون اجازه ورود به دریافت گردش بانکی افراد را دارد اما تاکنون درخواستی برای دریافت اطلاعات نظام مالیاتی برای شناسایی افراد پردرآمد در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 41 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی محقق شد که نشان‌دهنده رشد 30 درصدی وصول درآمدها بود و نسبت به میزان تحقق حدود 91 درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده محقق شد.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون 21 دوره اظهارنامه مالیاتی دریافت کرده‌ایم و فاز ششم فراخوان به زودی انجام می‌شود که طی آن ابتدا فراخوان آموزش و فرصت سه ماهه برای مودیان مالیاتی و سپس فراخوان اجرا از اوایل مهر انجام می‌شود.
 
عسکری تأکید کرد: اصلاح قانون نظام مالیاتی که در اسفند به مجلس ارائه شد و نتیجه بررسی‌های آن از هفته آینده در صحن علنی مطرح می‌شود.
 
وی گفت: در فاز سوم این قانون نصب صندوق فروش اجباری است و مودیان مالیاتی باید از ابتدای سال 94 نسبت به نصب این صندوق‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: طبق قانون مالیات در بخش خدمات پیمانکاران خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند اختصاص می‌یابد و آنها می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی نیز استفاده کنند.
 
وی در بخشی از سخنانش به جلسه امروز خود با ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی و علی طیب نیا وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت: این جلسه در چارچوب مسائل اقتصادی و داخلی است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بیش از 200 نفر از ورزشکاران داخلی و خارجی و مربیان داخلی و خارجی به نظام مالیاتی بدهکار هستند که همگی فوتبالیست نیستند.

وی با اشاره به این‌که پرونده 30 الی 40 نفر تعیین تکلیف شده و مابقی در مسیر اجرا است، افزود: برخی ورزشکاران با باشگاه‌ها اختلاف دارند و درحال هماهنگی هستند.

وی در مورد بدهی ورزشکاران گفت: لیست ورزشکاران بدهکار را استخراج کردیم و به فدراسیون و باشگاه‌ها اعلام کردیم.
 
عسکری افزود: در سال‌های قبل باشگاه‌ها در قرارداد خود متعهد به پرداخت مالیات می‌شدند اما در عمل اقدامی نمی‌کردند ضمن آنکه خود ورزشگاه می‌بایست بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند.
 
رییس سازمان امور مالیاتی گفت: با استفاده از اختیارات سازمان سقف ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی را در رده 10 میلیون تومان،‌100 میلیون و 500 میلیون تومان افزایش دادیم.
 
عسکری گفت: مطالبات معوق سازمان نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان است که 60 درصد آن جریمه می‌باشد.
 
وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی از محل مطالبات ممنوع‌الخروجی سال گذشته 300 میلیارد تومان کسب درآمد کرد.
 
رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دولت در بسته سیاستی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از هر مسیری که تشخیص بدهد راستی‌آزمایی می‌نماید و تاکنون از سازمان امور مالیاتی درخواست ارائه اطلاعات نشده است.

 در فاز ششم شناسایی مودیان مالیاتی 5 گروه جدید را اعلام کردیم که مکمل گروه‌های قبل می‌باشد.
 
عسکری گفت: امکان ندارد سازمان امور مالیاتی از کسی طلب مالیات کند که مشمول پرداخت نباشد.
 
وی تصریح کرد: رسیدگی بر امر مالیات بر ارزش افزوده از سال قبل به صورت میدانی شروع شده و ممکن است ابزار صحیح در دریافت این نوع مالیات وجود نداشته باشد اما اگر در بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی تخلفی شناسایی شود برگ درخواست مطالبات برای معدی ارسال می‌شود.
 
وی افزود: در قانون برنامه پنجم می‌بایست امسال مالیات بر ارزش افزوده 7 درصد تعیین شود اما با اختصاص یک درصد به سهم بخش بهداشت و درمان توسط دولت این رقم به 8 درصد رسید.
 
رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سال گذشته دو میلیون مودی مالیاتی خارج از اعلام سازمان اقدام به ارائه اظهارنامه کردند که بیش از نیمی از این اظهارنامه‌ها سفید بود و سازمان موظف به رسیدگی این اظهارنامه‌های سفید است.
 
عسکری بیان داشت: تا تیر سال گذشته 12 هزار نفر برای دریافت امضای الکترونیکی معرفی شدند اما سایت سازمان همواره برای دریافت اظهارنامه الکترونیکی باز است.
 
رییس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: امسال سال پرکاری در سازمان و شاید پرکارترین سال در طول تاریخ نظام امور مالیاتی است که برای موفقیت عملکرد سازمان همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
 
عسکری گفت: به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و شرایط بین‌المللی بخشی از درآمدها محقق نشد اما در ابتدای سال جاری وصول درآمدهای مالیاتی نسبت به سال قبل شش درصد افزایش یافت و در فروردین 2 هزار و 340 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شد.
 
وی گفت: امسال باید 70 هزار میلیارد تومان مالیات با احتساب عوارض شهرداری تحقق یابد که این رقم در سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان بود.
 
رییس سازمان امور مالیاتی از پیاده‌سازی طرح جدید مالیاتی در 7 استان جدید طی سال جاری خبر داد و افزود: این نرم‌افزار در استان‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه از سال گذشته نصب شد و در حال رفع ایرادات می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار