افزایش 4 درصدی تعرفه واردات 48 کالای دیجیتال/ از انواع تبلت تا لپ تاپ و موبایل +سند

در این ابلاغیه مواردی چون همه موبایل های هوشمند، تبلت، فبلت، لپ تاپ، دوربین های هوشمند، ماوس و کیبورد، اسکنر و پرینتر، کنسول های بازی، هدفن، وب کم، mp3 player، سینمای خانگی و سامانه های ارسال پیامک درج شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،، با اجرایی شدن قانون بودجه سال 93، عوارض و تعرفه های واردات برخی کالاها تغییر کرده است که شاید هنوز هم اطلاع رسانی دقیق و مشخصی درباره کاهش و افزایش این تعرفه ها به مردم و دست اندرکاران این کالاها نشده باشد.

یکی از این موارد مهم، تبصره 14 قانون بودجه امسال است که بر اساس آن، دولت مکلف است علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالا و محصولاتی که به نوعی آثار یا استفاده فرهنگی دارند از قبیل لوازم صوتی و تصویری و لوح فشرده، 4 درصد به تعرفه این گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت کند.

اما اینکه مصادیق این کالاها و محصولات مرتبط با موضوع فرهنگ چیست و چگونه مشخص می شود، موضوعی است که بر اساس نامه حسن نجفی رییس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به گمرک اعلام شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است.







بر اساس این نامه که شامل 48 عنوان است، مواردی چون همه موبایل های هوشمند، تبلت، فبلت، لپ تاپ، دوربین های هوشمند، ماوس و کیبورد، اسکنر و پرینتر، کنسول های بازی، هدفن، وب کم، mp3 player، سینمای خانگی و سامانه های ارسال پیامک درج شده است.

با توجه به ابلاغ رسمی این نامه طی روزهای گذشته، عملا افزایش تعرفه های واردات این محصولات که طیف وسیعی را شامل می شوند آغاز شده و در صورت ترخيص قبلي اقلام فهرست از ابتداي سالجاري تاكنون بدون پرداخت عوارض مزبور، گمرک نسبت به بازبيني اظهارنامه هاي مربوطه و صدور مطالبه نامه كسر دريافتي اقدام خواهد کرد.

برچسب ها: دیجیتال ، تبلت ، لپ تاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار