دنیامالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:

خلا قانونی در بحث نظارتی گودبرداری ها/اعلام آمادگی مجلس برای افزایش اختیارات

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:متاسفانه در حال حاضر خلاهای قانونی در خصوص بحث نظارتی در گودبرداری‌ها وجود دارد که خوشبختانه مجلس اعلام آمادگی کرده تا بتوانیم از طریق شورای عالی استان‌ها لایحه‌ای در این خصوص به مجلس برده و به تصویب برسانیم.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گودبرداری‌ها و عدم نظارت کافی بر آن گفت: در حال حاضر خوشبختانه هماهنگی‌هایی با سازمان نظارت و مهندسی در حال انجام است که تدریجا کارهای فنی و نظارتی در این خصوص اعمال می‌شود.  
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اماحقیقت این است که نگرانی از غیر ایمن بودن این گودبرداری‌ها متوجه مردم می‌شود و اگرچه در سال‌های گذشته ارتباط نزدیکی با سازمان نظام مهندسی به وجود آمده اما هنوز نتیجه‌ای که به دنبال آن هستیم به دست نیامده است.  
 
وی افزود: وظیفه نظارتی در خصوص گودبرداری‌ها بر عهده نظام مهندسی است اما متاسفانه خلاهای قانونی در این زمینه وجود دارد با این وجود باز هم نمی‌توان گفت این معنا نیست که نمی‌توانیم اقدامات بازدارنده را انجام دهیم.  
 
دنیامالی در ادامه بیان داشت: به هر حال زمانی که می‌خواهیم مجوزی صادر کنیم می‌بایست پیش از صدور این مجوز‌ها بحث‌های مطالعات ژئوتکنیک به صورت کامل در خصوص آن‌ها انجام شده باشد و نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد و مسئله بعدی نیز شیوه اجرای آن است که باید اصولی باشد.  
 
وی ادامه داد: مهندسین ما می‌دانند که با توجه به شبکه‌های قناتی که در شهر تهران وجود داشته و نیز بحث‌هایی که در تاسیسات زیربنایی مثل شبکه توزیع آب وجود دارد و حتی حفره‌ها و غارهای بزرگی که در زیر زمین وجود دارد در هنگام انجام گودبرداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.  
 
دنیامالی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌آید می‌بایست اختیارات بیشتری در حوزه نظارتی به سازمان نظام مهندسی داده شود و شهرداری نیز به تبع آن مراقبت بیشتری در این خصوص انجام دهد تا بتوانیم شاهد اتفاقات جدیدی باشیم.  
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مجلس نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده که اگر نیاز به قانونی در این زمینه وجود داشته باشد بتوانیم از طریق شورای عالی استان‌ها آن را به مجلس برده و به تصویب برسانیم اما مهم‌تر از خلاهای قانونی که در حال حاضر وجود دارد بحث نظارت درست است که باید در این خصوص انجام شود که در کنار رفع موانع قانونی دیگر شاهد حوادث تلخ از طریق گودبرداری‌های غیراصولی نباشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار