شهرکرد/

ایجاد مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان چهارمحال وبختیاری

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با در اختیار داشتن منابع آبی غنی و آب و هوایی کوهستانی ، مستعد تولید و پرورش ماهیان خاویاری است.

پرویز منصوری گفت: در سال گذشته افزون بر 25 هزار تن ماهی در 300 مزرعه پرورش ماهی در استان چهارمحال و بختیاری  تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری توانایی بسیاری در تولید و پرورش ماهیان خاویاری دارد، گفت: با توجه به این ظرفیت مطلوب و مناسب، در حال حاضر در شهرستان لردگان ماهی پرورش در قفس و همچنین گونه‌های جدید خاویار تولید و پرورش داده می شود.
منصوری افزود: برای تولید و پرورش ماهی در سد کارون 4 از روش‌های نوین آبزی‌پروری استفاده شده تا علاوه بر افزایش کمی، میزان کیفیت تولیدات نیز ارتقا یابد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزایش تولیدات ماهی و ساخت مجتمع‌های جدید پرورش ماهی در این استان را جزو برنامه‌های سال‌جاری این سازمان برشمرد و گفت: متاسفانه محدودیت منابع و فعالیت مزارع غیر مجاز و بالا بودن هزینه آبزی‌‌پروری در استان پیشرفت برنامه‌ها را با اختلال مواجه کرده است.
وی از اتمام مراحل اجرایی طرح‌های نیمه تمام آبزی‌پروری در این استان خبر داد و افزود: علاوه بر اقدامات صورت گرفته به‌منظور تقویت این بخش پرداخت وام و صدور پروانه به پرورش‌دهندگان ماهی از دیگر اقدامات شیلات استان چهارمحال و بختیاری  محسوب می‌شود.
منصوری با بیان اینکه یکی از اهداف دولت در ایجاد اشتغال توجه به امر آبزی‌‌پروری است،تصریح  کرد: پرورش انواع آبزیان در مناطق مختلف استان همراه با توجیه اقتصادی و سوددهی افزون بر 36 درصد است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرصت‌های اشتغالزایی ایجاد شده در این استان، گفت: پرورش ماهی در این استان زمینه اشتغال 4 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.