یاسوج/

تغییر در طراحی اسکانیا مانع تصمیم‌گیری مناسب شد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز در انتصاب مدیر کل استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج تغییر طراحی‌ها را مشکل اصلی برای کنترل کیفیت کامیون‌ها و اتوبوس‌ها دانست و گفت: وقتی در یک کامیون و اتوبوس به جای یک باک سه باک سوخت تعبیه کرده‌اند این به معنای کار گذاشتن بمب در خودرو می‌باشد و متأسفانه تغییر طراحی در آن بسیار زیاد است و همین کار ما را مشکل کرده است.

 پیروزبخت در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  در زمینه برنامه‌های استاندارد برای خودروها و کیفیت آنها گفت: برنامه بازنگری استانداردها و فرآیندها را برای خودروها در دستور کار داریم.
 وی به موضوع استاندارد خودروی اسکانیا و مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد اشاره کرد و گفت: در این خصوص یک سری تنش‌هایی ایجاد شد که وقتی در موقعیت بحران و تنش قرار می‌گیریم تصمیم‌گیری درستی نمی‌توان اتخاذ کرد و در این بحران نتوانستیم بازنگری استانداردها و فرآیندهای اسکانیا را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: نه فقط برای خودرو بلکه برای بیشتر صنایع کشور باید به آن درجه از کیفیت برسیم که برای ارتقای کیفیت نیازی به حکم حکومتی نباشد .
وی گفت: در برخی از اتوبوس‌ها ال‌ای‌دی و یا مانیتور نصب کرده‌اند که این هم سیستم برق را کاملا تغییر می‌دهد و دیگر تأییدهای اولیه ما در آن‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه به موضوع کیفیت کالاهای چینی پرداخت و گفت: تفاهمنامه‌ای با چینی‌ها برای کنترل کیفیت کالاهای وارداتی امضا کردیم اما آن‌ها برای ارائه اطلاعات لازم با ما همکاری نکردند و اکنون در حال تجدید نظر دو طرفه هستیم.

پیروزبخت خاطرنشان کرد؛ که حدود2هزار و11تعرفه چینی مشمول مقررات استاندارد اجباری است که ما نیز گواهینامه آن‌ها را چک می‌کنیم. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.