حجت‌الاسلام فیرحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روند انتخاب رئیس در دانشگاه تهران غیر منطقی و خلاف قانون است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه روند انتخابات در دانشگاه تهران غیرقانونی و غیر منطقی صورت می‌گیرد، گفت: برگزاری انتخابات در دانشگاه تهران معیارهای انتخابات صحیح را ندارد و مسیر آن نادرست است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "داوود فیرحی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: وزارت علوم برای اینکه انتخاب روسای دانشگاه به صورت دموکراتیک انجام شود، این مسئله را به دانشگاهیان واگذار کرد که اگر به درستی شکل بگیرد؛ بسیار خوب است.

وی با تاکید بر اینکه روند انتخاب رئیس در دانشگاه تهران از معیارهای یک انتخابات صحیح برخوردار نیست، تصریح کرد: مسیری که هم اکنون در دانشگاه برای انتخاب ریاست طی می‌شود نادرست است، چراکه شرایط انتخابات رعایت نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: باید هم‌چون انتخابات‌های دیگر صندوقی باشد، که اعضای هیئت علمی در حضور ناظر به هر کسی که می‌خواهند رأی دهند و سپس آرا شمارش شده و نتیجه مشخص شود.

فیرحی با بیان اینکه روند انتخابات در دانشگاه تهران غیرقانونی و غیر منطقی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: از طرف هیئت رئیسه دانشگاه، نامه‌ای به هر یک از اعضای هیئت علمی داده شده و در آن اسامی چندنفر به عنوان کاندید ریاست دانشگاه قید شده است، و خواسته‌اند تا از بین این چند نفر تنها اسم 3 نفر را در برگه نوشته و به هیئت رئیسه بدهیم، تا بر اساس آراء، شخص مورد نظر معرفی شود. اما این مسئله صحیح نیست و نباید از بین اشخاص مشخصی انتخابات صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات یا باید از سوی اعضای هیئت علمی به طور مستقیم صورت گیرد و یا اینکه دومرحله‌ای بوده و نامزدها را به وزارت علوم معرفی کنند، اظهار داشت: با توجه به تجربیات گذشته در انتخاب رئیس دانشگاه و اقدامات جناح‌های سیاسی، سبک این انتخابات بدون داشتن شرایط صحیح، بدترین نوع سانسور در انتخابات است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: برای تصدی ریاست دانشگاه تهران یا وزیر به طور مستقم تصمیم‌گیرنده باشد و یا واقعا با برگزاری انتخابات رئیس دانشگاه برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار